۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰

معاون امور دام وزارت جهاد مطرح کرد؛

پیش‌بینی تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن تخم‌مرغ تا پایان سال

پیش‌بینی تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن تخم‌مرغ تا پایان سال

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان امسال یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم حسن نژاد، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در همایش امروز ۱۷ مهر به مناسبت روز جهانی تخم مرغ، با تاکید بر اینکه وضعیت تولید این محصول در کشور مناسب است؛ گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان امسال یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن تخم مرغ تولید خواهد شد.

وی افزود: میزان تولید ما در ۶ ماه نخست سال کمتر بود چرا که مصرف در این بازه زمانی کمتر است. اما در ۶ ماه دوم، ماهانه تولید ۱۱۵ تا ۱۱۸ هزار تن برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات نیز بیش از ۵۵ هزار تن تخم مرغ نیز انجام شده است. بنابراین در حوزه تولید و تأمین نیاز کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.

حسن نژاد با بیان اینکه در تولید گوشت مرغ نیز برای ۶ ماهه اول سال با مازاد تولید مواجه بوده و بخشی را صادر کرده‌ایم، افزود: تولید گوشت مرغ ما ماهانه ۲۶۵ هزار تن است که همین وضعیت در ۶ ماه دوم نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در پایان شهریور ماه و ابتدای مهر ماه، تقاضای این محصولات با افزایش مواجه شد که این افزایش تقاضا، باعث شد مقداری در قیمت نوسان ایجاد شود؛ اما با برنامه‌ریزی که در حوزه تولید صورت گرفته است، تولید بهتر خواهد شد و قیمت به تعادل خواهد رسید.

کد خبر 6250730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha