در نشست هم‌اندیشی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان انرژی اتمی توسعه بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای در بخش کشاورزی با رویکرد ارتقای کیفیت و ماندگاری محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات و... بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم‌اندیشی بهره‌گیری از فناوری هسته‌ای در بخش کشاورزی با رویکرد علمی – اجرایی با حضور مسؤولان سازمان انرژی اتمی و وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

این نشست هم‌اندیشی با توجه ویژه به ابعاد سلامت‌محوری محصولات کشاورزی (در محموله‌های صادراتی و وارداتی)، با حضور معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها و نمایندگان بخش‌های اجرایی و تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی، به ریاست مشاور وزیر و مدیر کل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری در محل وزارت برگزار شد.

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی در خصوص برگزاری این نشست گفت: توسعه بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای در بخش کشاورزی با رویکرد ارتقای کیفیت و ماندگاری محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات و برخورداری از استانداردهای بین‌المللی صادرات، نظرات و چالش‌های بخش‌های مختلف وزارت در استفاده از فناوری پرتودهی در محصولات کشاورزی و راه‌اندازی سامانه‌های پرتودهی، در این نشست هم‌اندیشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گفته ابوالفضل رئوفی، در این راستا شرکت توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی، برای همکاری و تعامل در راهبری موضوعات تحقیقاتی، پژوهشی و عملیاتی مورد نیاز در زمینه استفاده از فناوری هسته‌ای در بخش کشاورزی با رعایت استانداردها، الزامات، ضوابط فنی، ملی و بین‌المللی موجود، اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است؛ در این نشست توافق شد؛ کارگروه‌های تخصصی با حضور نمایندگان بخش‌های اجرایی و تحقیقاتی متناظر، به منظور احصای اولویت‌های هر بخش با بررسی الزامات، ضوابط، قوانین ملی و بین‌المللی و استانداردهای مربوطه، تشکیل شود.