۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸

گلایه وزیر جهاد کشاورزی از بخش تحقیقات

گلایه وزیر جهاد کشاورزی از بخش تحقیقات

وزیر جهاد کشاورزی تاثیرگذار نبودن و خروجی نه چندان چشمگیر دستاوردهای پژوهشی را یکی از مهم‌ترین مشکلات در مسیر دانش بنیان کردن کشاورزی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در جمع اعضای خانه کشاورز با گلایه از کندی نفوذ دانش در بخش تولیدات کشاورزی، حضور میدانی مروجان در روستاها و مزارع را ضروری خواند و گفت: ما در عمل می‌بینیم که خروجی کار بخش تحقیقات متناسب با داشته‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) چندان مطلوب نیست و این امر نشان می‌دهد که در این زمینه اشکالاتی وجود دارد.

وی با اشاره به عملکرد و تجارب موفق بخش خصوصی در استفاده از روش‌های نوین و فناورانه برای بهینه سازی تولیدات کشاورزی، تصریح کرد: وقتی شرکت‌های دانش بنیان یا فعالان بخش خصوصی با سرعت در این مسیر پیش می‌روند و موفق می‌شوند، مشخص است که جایی از کار بخش تحقیقات و ترویج ما مشکل دارد که با این همه سابقه، نیروی انسانی و امکانات نتوانسته به اهداف مطلوب و مورد نظر دست یابد.

وزیر جهاد کشاورزی موفقیت‌های بخش خصوصی در بهینه سازی مصرف آب در خوزستان را نمونه‌ای از عملکرد مطلوب در مسیر کشاورزی دانش بنیان دانست و گفت: لازم است که در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 6256359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
      1 1
      چه عجب یکی پیدا شد یه حرف درست بزنه این سازمان تحقیقات با 2500عضو هیات علمی وگستردگی که در کل کشور داره که تو تمام استانها مراکز تحقیقاتی که داره اگر واقعا کار علمی وپژوهشی انجام بدن باید حداقل سالی یه دونه دستاورد علمی قابل قبول ارائه بدن که متاسفانه دریغ از یک خروجی در سال.
    • ناشناس ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
      1 1
      فرداس که لشگر پیدا وپنهان اعضای محترم هیات علمی اعلام کنند که به ما توهین شد وفعالیت های علمی تحقیقاتی ما نادیده گرفته شد وچنین وچنان و اگر ده پونزده ملیون به ما علاوه براین که داریم میگیریم افزایش ندید اصلا کار نمیکنیم .
    • ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
      0 1
      احسنت