شاهرود-خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به مطالبات مردم شهرستان شاهرود، تصریح کرد: تمام این مطالبات که در قالب مصوبات، پروژه ها و اعتبارات مطرح شد را با جدیت دنبال می کنیم و در هر حوزه با وزرای مربوطه جهت تحقق این خواسته ها اقدام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در محل فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: مشکلات و نیازهای شهرستان از جمله بیکاری، بحث آب، تقسیمات کشوری، حوزه راه و جاده از مطالبات به حق و مهمی است که باید در اسرع وقت برنامه ریزی و محقق شود.

دشمنان همانند سال 88 برای انتخابات امسال نیز دسیسه هایی دارند

وی همچنین با بیان اینکه این سفر اولین سفر استانی در سال جدید است عنوان کرد: نامگذاری این سال با نام "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" بیانگر این است که حضور مردم در کنار مسئولان در این سال بیش از گذشته حس می شود و اگر مردم احساس کنند که مسئولی در امر خدمتگذاری کوتاهی نمی کند، آنرا را همراهی می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر اینکه یقیناً در سایه فرمایشات رهبری از تمام مشکلات به سلامت عبور خواهیم کرد، افزود: درست است که امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است اما نباید از بحث فرهنگ غافل شد بخصوص که امسال انتخابات ریاست جمهور و شوراها را نیز در پیش داریم.

حسینی با اشاره به اینکه مطمئناً دشمنان همانند سال 88 برای انتخابات امسال نیز دسیسه هایی دارند، خاطرنشان کرد: ما نیز باید حرکت محکمی را برنامه ریزی کرده تا بتوانیم توطئه های آن ها را خنثی کنیم.

وقوع بحران آب و بیکاری دو مشکل بزرگ شهرستان شاهرود

نماینده مردم شهرستان های میامی و شاهرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه این دو شهرستان دچار دو مشکل بزرگ هستند گفت: در کنار مشکلاتی که مردم این منطقه دارند بحث آب و بیکاری به بحران تبدیل شده است که در این زمینه بخصوص در بین افراد تحصیل کرده بسیار دردناک است.

کاظم جلالی با یادآوری اینکه کارهایی در بحث آب در شهرستان شاهرود انجام شده ولی نیمه کاره است ادامه داد: سد کالپوش، سد مجن، انتقال آب از چشمه سارهای قطری از جمله پروژه های مهم آبی این منطقه است که نیازمند اعتبار است.

وی همچنین با اشاره به پروژه فاضلاب شاهرود نیز گفت: این پروژه هم سالیان زیادی است که به طول انجامیده و نیازمند کمک و مساعدت فراوان است.

مصوبه دولت در بحث جاده شاهرود-علی آباد معطل پنج کیلومتر راه خاکی است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: در بحث راه و ترابری، جاده شاهرود به علی آباد کتول که از جنگل ابر می گذرد با وجود چندین مصوبه دولت همانطور معطل پنج کیلومتر راه خاکی است که همین مقدار نیز در حال تبدیل شدن به بحث های ملی است در صورتیکه این یک جاده روستایی است و از گذشته نیز وجود داشته است و امیدواریم در این سفر ریاست محترم جمهور دستور قطعی برای پیشرفت این پروژه بدهند.

جلالی در ادامه سخنان خود به جاده میامی به کلاته خیج، بیارجمند به بردسکن و جاده طرود به چاه جام اشاره کرد و خواستار نگاه ویژه رئیس جمهور به این راه های مواصلاتی مهم شد.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همچنین در بحث تقسیمات کشوری خواستار شهرستان شدن بسطام و بیارجمند و در راستای آنها بخش شدن قلعه نو خرقان، کلاته خیج، نردین و فرومد و شهر شدن میقان شد.

احداث مجتمع فرهنگی بسطام، مجتمع فرهنگی بیارجمند، مجوز احداث پردیس سینمایی، اختصاص اعتبار به سازمان انتقال خون و بیمارستان 160 تختخوابی شاهرود از دیگر مطالباتی بود که جلالی در این جلسه مطرح کرد.

تصویب 506 مصوبه، حاصل سه سفر هیئت دولت به شهرستان شاهرود

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز در این جلسه ضمن اشاره به اینکه دور اول سفر ریاست جمهوری به شاهرود 164 مصوبه با اعتبار170 میلیارد تومان در بر داشت، گفت: بخش اعظمی از  تین مصوبات محقق شده و بقیه به دلیل تورم وکمبود اعتبار کامل نشده است.

مهدی بندرآبادی همچنین با یادآوری اینکه دور دوم سفر نیز 186پروژه با اعتبار 600 میلیارد تومان برای شهرستانشاهرود در نظر گرفته شده بود، افزود: این پروژه ها نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی خاطر نشان کرد: دور سوم سفر نیز 156 پروژه با اعتبار 100 میلیارد تومان برای شهرستان شاهرود در نظر گرفته شد که با پیشرفت 50 درصدی همراه است و در مجموع 506 پروژه در سه دوره اختصاصی با اعتبار 860 میلیارد تومان که 700 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است که در مجموع 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معطل ماندن 250 پروژه شهرستان شاهرود به دلیل بروز مشکلات مالی و عدم اخذ مجور

فرماندار شهرستان شاهرود همچنین ضمن اشاره به 506 مصوبه سفرهای دولت به شهرستان شاهرود ادامه داد: از مجموع پروژه های سفر ریاست جمهوری 130 پروژه از دور اول با 90 درصد پیشرفت فیزیکی،113 پروژه دور دوم با بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی و 10 پروژه دور سوم خاتمه یافته و بقیه به دلیل مشکلات مالی و عدم اخذ مجوز محقق نشده که در حال پیگیری است.

بندرآبادی همچنین افزود: در دور اول سفر، احداث شعبه تامین اجتماعی،احداث خوابگاه علوم پزشکی، احداث پست 400 و 600 کیلو ولت به شهرستان های استان گلستان، سالن های ورزشی شهری و روستایی، گلخانه ها، خط انتقال گاز، احداث مراکز درمانی شبانه روزی، خانه های بهداشت، احداث خانه های مسکونی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، دور دوم گاز رسانی مناطق روستایی، ساخت خانه های بهداشت، احداث مراکز بهداشتی و در دور سوم احداث مجتمع آبرسانی به روستاهای پشت بسطام، تاسیس دهیاری ها و احداث سالن ورزشی بانوان از مهمترین پروژه ها است.

وی در خاتمه سد مجن، بیمارستان فاطمیه، طرح انتقال آب از چشمه سارهای قطری، بهسازی محور شاهرود به آزادشهر، سالن ورزشی سه هزار نفری، استخر سرپوشیده بسطام و دانشکده مکانیک را از مهمترین پروژه های شهرستان شاهرود عنوان کرد و خواستار توجه جدی دولت به این پروژه ها شد.