دامغان–خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان برادران رضایی دامغان به کلینیک تخصصی و درمانگاه عمومی تبدیل می شود.

محمد حسن طریقت منفرد در چارچوب چهارمین دور از سفرهای استانی دولت، با حضور در شهرستان دامغان در حاشیه بازدید از بیمارستان های برادران رضایی و ولایت این شهر به خبرنگار مهر، گفت: این بیمارستان به کلینیک تخصصی و درمانگاه عمومی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی بیمارستان برادران رضایی دامغان منطقی نبوده است، گفت: این بیمارستان در مرکز شهر واقع شده و دسترسی مردم به آن سهل تر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام فعالیت هایی نظیر، آزمایشگاه، تشخیص و دیگر خدمات درمانی به مردم شریف منطقه در بیمارستان رضایی ادامه خواهد یافت، خاطر نشان ساخت: تلاش می کنیم با همت مسئولان شهرستان دامغان و دانشگاه علوم پزشکی سمنان در اسرع وقت این بیمارستان فعالیت خود را مجددا از سر بگیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: درصددیم تا بیمارستان 160 تخته خوابی ولایت دامغان نیز تجهیز کامل شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در9 استان کشور طرح پزشک خانواده اجرا شده است، یادآور شد: از ابتدای سالجاری کار اجرای طرح پزشک خانواده در هفت استان کشور آغاز شد و در صورت تامین اعتبار، این طرح نیز تا پایان سال در استان سمنان آغاز می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان ساخت: اعتبار اجرای طرح پزشک خانواده طی سال گذشته 220 میلیارد تومان بوده است.

طریقت منفرد همچنین ضمن بیان اینکه در سطح کشور 120 هزار تخت بیمارستانی وجود دارد، اظهار داشت: اعتبارات بیمارستانی بر اساس عملکرد و خدمات ارائه شده بیمارستان ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین و اختصاص پیدا می کند.

وی در خاتمه گفت: پیگیری اجرای طرح پزشک خانواده، تمام وقت شدن پزشکان، افزایش کارایی کمی و کیفی بیمارستان ها از مهمترین اولویت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 92 است.

به گزارش مهر، محمد حسن طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب دور چهارم سفر هیئت دولت به استان سمنان به عنوان نماینده تام الاختیار دولت با هدف بررسی مسائل و مشکلات بهداشت و درمان شهرستان دامغان به این شهرستان سفر کرده است.

در جریان بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شهرستان دامغان امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.