دامغان – خبرگزاری مهر: استاندار سمنان از اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار جهت توسعه بخش کشاورزی شهرستان دامغان خبر داد و گفت: توسعه بخش کشاورزی امنیت غذایی منطقه را تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس رهی بعد از ظهر دوشنبه در جمع مدیران اجرایی شهرستان دامغان در محل تالار اجتماعات دانشگاه پیام نور این شهر ضمن اشاره به اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار جهت توسعه بخش کشاورزی دامغان افزود: اختصاص اعتبار به توسعه بخش کشاورزی و تصویب آن در کارگروه استانی و شهرستانی توسعه بخش کشاورزی یکی از خدمات دولت به این منطقه است.

وی تصریح کرد: همچنین 150 میلیارد ریال اعتبار نیز برای توسعه راه‌های روستایی شهرستان دامغان اختصاص و هزینه شده است.

مقام عالی دولت در استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این بزرگواران دو چهره مخلص و خدمتگذار بودند که بی ریا خود را وقف خدمت به مردم کردند.

رهی با یادآوری اینکه ما دولتمردان باید راه، سیره و روش شهیدان رجایی و باهنر را در سرلوحه کار خود قرار دهیم، خاطرنشان ساخت: خدمت به مردم باید ارتقا پیدا کند و مردم نیز باید این خدمات را درک کنند و شاهد این امر در تمامی بخش ها باشند.

وی اضافه کرد: بی انصافی است که عنوان شود دولت ها خدماتی به مردم ارائه نمی‌کنند و بلکه باید نقاط قوت و ضعف‌ها را با هم بیان کرد تا مردم نیز از نزدیک در جریان خدمات دولت قرار گیرند.

از اینکه نتوانسته ایم خدمات خوبی را به مردم ارائه کنیم شرمنده هستیم

نماینده عالی دولت در استان سمنان افزود: از اینکه نتوانسته ایم خدمات خوبی را به مردم ارائه کنیم شرمنده هستیم ولی باید مدیران دستگاه های اجرایی عزم خود را جزم و خدمت به مردم را در خود تقویت کنند.

رهی گفت: امیدواریم در دولت دکتر روحانی خدمات دستگاه های اجرایی بیش از گذشته به مردم استان سمنان افزایش پیدا کند و مردم از این خدمات بهره مند شوند.

مشکل آب روستایی سرآمد همه مشکلات دامغان است

امام جمعه دامغان نیز در این نشست از کمبود آب در روستاهای دامغان به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: آب مایه حیات و نبود آن مردم را دچار مشکل می کند و باید زمینه ای فراهم شود تا این مشکل کی طی ماه های اخیر شاهد تشدید آن هستیم و اعتراضات مردمی را نیز در پی داشته برطرف شود.

حجت الاسلام سید محمود ترابی سرآمد همه مشکلات شهرستان دامغان را بروز مشکل در آب روستایی منطقه دانست و از مسئولان خواست تا تمام تلاش برای برطرف کردن این مشکل بکار بندند.

وی همچنین از نبود دستگاه رادیولوژی و سی تی اسکن در بیمارستان ولایت دامغان انتقاد کرد و افزود: با توجه به اینکه نزدیک به یک سال است که بیمارستان ولایت دامغان افتتاح شده ولی این بیمارستان از داشتن یک دستگاه رایولوژی و سی تی اسکن محروم بوده و بیماران جهت انجام معاینات باید به بیمارستان سابق شهر مراجعه کنند که انجام این کار خطرات فروانی برای بیماران دارد و سختی را بر بیماران افزایش می‌دهد.

مردم باید در عمل خدمات دولت را لمس کنند

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان از استاندار سمنان و دیگر مسئولان استانی خواست تا برای حل مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان که یکی از موضوعات مهم و اساسی بوده و جان مردم در آن دخیل است چاره اندیشی کنند.

ترابی خدمت به مردم را بسیار ارزشمند دانست و اضافه کرد: وظیفه امروز دولت برطرف کردن مشکلات زندگی مردم است و موضوع بهداشت و درمان مردم دامغان نیز یکی از موضوعات مهم و اساسی این شهرستان به شمار می آید.

وی تصریح کرد: مردم باید در عمل خدمات دولت را لمس کنند تا اعتماد ایشان به دولت افزایش پیدا کند.

امیدورایم شعار اعتدال و عدالت اجتماعی دکتر روحانی به تمامی استان سمنان تسری پیدا کند

امام جمعه دامغان یادآور شد: بنا برفرمایشات مقام معظم رهبری همکاری دولت و ملت یکی از مظاهر اساسی حکومت به حساب می آید و باید این همکاری روز به روز تقویت شود.

ترابی به شعار اعتدال و اجرای عدالت دکتر روحانی اشاره داشت و افزود: اجرای اعتدال و عدالت کار سختی است ولی باید طوری عدالت اجرا شود که همه مردم استان از آن بهره مند شوند.

وی خطاب به دکتر روحانی رئیس جمهوری افزود: امیدورایم شعار اعتدال و اجرای عدالت اجتماعی ایشان به تمامی نقاط استان تسری پیدا کند.

در این نشست همچنین فرماندار شهرستان دامغان، مدیر کل راه آهن شمال شرق، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نماینده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هر یک به بیان گزارش و فعالیت های انجام شده در شهرستان دامغان پرداختند.

استاندار سمنان در سومین روز از هفته گرامیداشت دولت با هدف افتتاح چند پروژه عمرانی در بخش مرکزی و امیرآباد دامغان به این شهرستان سفر داشته است.