روز سوم از رقابتهای جودو قهرمانی جهان با کسب سومین طلای توسط مردان دیار آفتاب تابان همراه بود تا این تیم برای کسب عنوان قهرمانی گام بلندی برداشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته جودوکاران اوزان 57- کیلوگرم بانوان و 73- کیلوگرم مردان مبارزات خود را برگزار کردند که با کسب سومین مدال طلای تیم ملی ژاپن در بخش مردان و نخستین طلای تیم ملی برزیل در بخش بانوان همراه بود.
 
در وزن 73- کیلوگرم مردان که شاهد حوادث ریز و درشتی هم بود 79 جودوکار به روی تاتامی رفتند و در نهایت "اگو لگراند" فرانسوی و "شوهی اونو" ژاپنی با پشت سر گذاشتن رقبا به دیدار نهایی راه يافتند و این "انو" بود که قهرمان شد و "لگراند" بعد از برنز جهانی 2011 و المپیک 2012 حالا نشان نقره را کسب کرد.
 
"دریک ون تیچلت" از بلژیک و "دکس المونت" از هلند هم به نشان برنز بسنده کردند. اما "سیانجیرگال" مغولی که با رنکینگ یک جهان آمده بود تا مدال طلا را کسب کند و در این راه از  "هوانگ کوک هیون" جودوکار کره شمالی که چند ماه قبل در فینال مسابقات قهرمانی آسیا مانع قهرمانی او شده بود یا "ریکی ناکایا" از ژاپن که سال 2011 موجبات حذف او را رقم زده بود به سختی انتقام گرفت ولی در نهایت با دو باخت متوالی به "لگراند" و "المونت" عنوانی بهتر از پنجم نصیبش نشد.
 
"ریکی ناکایا" دیگر ناکام این وزن بود. این جودوکار ژاپنی که مدال طلای سال 2011 جهان و نقره المپیک 2012 را در اختیار داشت، در این دوره تنها به عنوان هفتمی بسنده کرد. شکست و حذف "ونگ کی چون" کره‌ای، "باتار" مغولی"، "یوکابیلوف" ازبکی و "میکلاس آنگواری" از مجارستان از دیگر حوادث این دوره از مسابقات بود.
 
در این وزن تیم ملی ایران دو نماینده داشت که سعید ملایی با یک پیروزی مقابل جودوکار مولداویایی الاصل تیم ملی امارات و باخت برابر نماینده چین‌تایپه حذف شد. الیاس علی‌اکبری هم بعد از یک دور استراحت به نماینده جمهوری چک باخت و کنار رفت.
 
اما در بخش بانوان و در وزن 73- کیلوگرم "رافائله سیلوا" اولین مدال طلا را برای میزبان کسب کرد. "مارتی مالوی" از آمریکا موفق به کسب نشان نقره شد و "میریم پوپر" از آلمان به همراه "ولورا ددتی" از اسلونی به نشان برنز دست يافتند. 
 
در بخش مردان ژاپنی‌ها با سه مدال طلا پیشتاز هشتند و در بخش بانوان هم میزبان با سه مدال طلا ، نقره و برنز در صدر قرار دارد. 
 
 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها