سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران با تمجید از اردوی آماده‌سازی تیمش در کویت اعلام کرد شناختی از حریفان این تیم در مرحله انتخابی رقابتهای فوتبال قهرمانی جوانان آسیا ندارد، مسابقاتی که از 18 مهرماه در کرمان آغاز می‌شود.

رحیم میرآخوری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد حضور تیم فوتبال جوانان ایران در اردوی آماده‌سازی کویت و برگزاری دیدار با تیم فوتبال جوانان این کشور، ضمن بیان مطلب فوق گفت: این مسابقه در ورزشگاه تازه تاسیس کویت برگزار شد که شرایط خوبی داشت. پیش از این مسابقه هم زمین تمرینی مناسبی در اختیارمان قرار گرفت تا تمرینات خوبی را هم در این کشور برگزار کنیم.

وی افزود: در دیدار با جوانان کویت که جمعه شب برگزار شد، درحالی بازیکنان تیم کویت بسیار تاکتیک‌پذیر نشان دادند اما تیم ایران توانست با ارائه بازی قابل قبول، نیمه نخست را به سود خود خاتمه دادیم. در بین دو نیمه هم با نفرات تیم صحبت کردیم و آنها در این نیمه عملکرد بهتری داشتند و توانستند نتیجه خوبی را برابر تیم میزبان کسب کنند.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران در خصوص میزان آمادگی تیمش تاکید کرد: تا به امروز حدود 60 تا 70 درصد آمادگی پیدا کرده‌ایم و با برنامه‌ای که داریم، در مدت زمان باقی‌مانده تا آغاز مسابقات تیم را به آمادگی کامل خواهیم رساند.

وی در مورد تیم تاجیکستان نخستین حریف ایران در مرحله انتخابی رقابتهای فوتبال قهرمانی جوانان آسا خاطرنشان کرد: شناختی از تاجیکستان و سایر حریفان‌مان (عربستان و لبنان) نداریم. البته تاجیکستان باید تیم خوبی داشته باشد زیرا آنها برابر تیم نوجوانان ایران عملکرد خوبی داشتند و به سختی مغلوب شدند.

میرآخوری با اشاره به اینکه تیم‌های پایه در آسیا پیشرفت خوبی داشته و نمی‌توان هیچ حریفی را ساده برشمرد، یادآور شد: البته قرار شده است با همکاری مسئولان فدراسیون فوتبال، فیلم بازی‌های تاجیکستان را بدست آورده و بتوانیم شناختی از این تیم کسب کنیم.

وی در مورد حمایت فدراسیون فوتبال از این تیم خاطرنشان کرد: در این 2 ماه و نیم که تمرینات تیم را آغاز کردیم، سه اردوی خارجی داشتیم. قطعا این برنامه‌ها به ما کمک کرد تا بتوانیم شرایط بهتری را بدست آورده و حضور موفقی در مسابقات داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران در مورد اینکه با توجه به نزدیکی زمان برگزاری رقابتهای جام جهانی نوجوانان با مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا و نحوه همکاری علی دوستی‌مهر با این تیم گفت: با توجه به نزدیکی این دو رویداد مهم، قرار است علی آقا بین روزهای 16 تا 20 همراه‌مان خواهد بود زیرا تیم نوجوانان هم شرایط حساسی دارد.

مرحله مقدماتی رقابتهای فوتبال جوانان (زیر 19 سال) آسیا طی روزهای 16 تا 25 مهر به میزبانی کرمان برگزار می‌شود و تیم فوتبال جوانان ایران در گروه D به مصاف عربستان، لبنان و تاجیکستان می‌رود. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، میانمار به عنوان میزبان مرحله نهایی رقابتهای فوتبال جوانان آسیا در سال 2014 انتخاب شده است.