بجنورد- خبرگزاري مهر: مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي گفت: در ماه محرم امسال 950 روحاني و مبلغ ديني به مساجد شهرها و روستاهاي استان اعزام مي شوند.

حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به در پيش بودن ماه محرم، عنوان كرد: در ماه محرم امسال 950 روحانی و مبلغ دینی به مساجد روستاها و شهرهای خراسان شمالی اعزام می شوند.

وی اظهار داشت: تمامی این مبلغان و روحانیان پیش از آغاز ماه محرم در همایش توجیهی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی حضور می یابند و برخی آموزش ها و سرفصل های تبلیغی را دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام روحانی نیا عنوان کرد: در استان خراسان شمالی با جمعیت 867 هزار نفر، هزار و 175 باب مسجد و حسینیه وجود دارد.

وی افزود: همچنین در این استان هزار و 62 هیئت مذهبی وجود دارد که تقریبا تمامی این هیئات فصلی بوده و در ماه های محرم، صفر و رمضان فعالیت می کنند.

این مسئول تصریح کرد: از این تعداد هیئت مذهبی، حدود هزار هیئت ساماندهی و شناسنامه دار شده اند.

حجت الاسلام روحانی نیا اظهار کرد: در این استان همچنین بیش 900 مداح خواهر و برادر وجود دارد که از این تعداد 820 نفر با ثبت نام در کانون مداحان خراسان شمالی، شناسنامه و کارت شناسایی دریافت کرده اند.

به گفته وی برای ماه محرم سال جاری در خراسان شمالی 800 مداح سازمان دهی شده است و قرار است این مداحان پیش از ماه محرم در همایش توجیهی و آموزشی شرکت کنند.

حجت الاسلام روحانی نیا عنوان کرد: این همایش پیش از فرا رسیدن ماه محرم در محل مصلاي امام خميني(ره) بجنورد برگزار می شود.