۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۰۴

حجت الاسلام روحانی نیا:

دهه فجر مظهر فداکاری و ایثارگری است

دهه فجر مظهر فداکاری و ایثارگری است

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی مظهر فداکاری و ایثارگری مردم ایران برای رهایی از ظلم استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا صبح شنبه در آخرین نشست بررسی برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در دهه فجر امسال، اظهار کرد: دهه فجر فرصت خوبی برای بیان رشادت‌های شهدا، ایثارگران و مردم ایران در طول انقلاب اسلامی علیه استکبار جهانی است.

وی اضافه کرد: دهه فجر یاد آور ارزش های دینی، استقلال و محور حق طلبی ملت ایران در برابر کفر، شرک، استکبار و صهیونیسم است و به ایران و مملکت اسلامی ما هویت داد.

حجت الاسلام روحانی نیا گفت: ملت ایران پیرو امامی هستند که در راه به ثمر رسیدن انقلاب، هر چه داشت را فدا کرد و این ایثار، شهادت طلبی و گذشت از امام حسین(ع) درس گرفته شده است.

وی با بیان این‌که دهه مبارک فجر فرصت خوبی برای بیان رشادت‌های صورت گرفته توسط شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی به نسل جوان است، گفت: شهدای انقلاب اسلامی با نثار خون خود عزم راسخ خویش را برای دفاع از ایران اسلامی درمواجهه با دنیای کفر و استکبار نشان دادند و امروز همه ما وظیفه داریم راه روشن آنها را ادامه دهیم.

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه گلباران تمثال امام راحل(ره)، حضور در گلزار شهدا، شرکت در مراسم راهپیمایی و تظاهرات، برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی، دستاوردهای انقلاب، اعزام سفیران و بشیران به مدارس، دانشگاه ها و مساجد و ... را از جمله برنامه های پیش بینی شده تبلغیات اسلامی برای برگزاری در ایام الله دهه فجر برشمرد.

وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و کارگاه آموزشی مهارت های زندگی و سبک زندگی اسلامی و نیز گردهمایی روحانیون وائمه جماعت با موضوع انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های این نهاد در دهه فجر امسال است.

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: برگزاری 85 ویژه برنامه معرفی شخصیت حضرت امام  خمینی(ره)، گردهمایی فعالان فرهنگی حوزه دین و برگزاری مراسم دعای کمیل و ندبه در مساجد استان، همایش سبک زندگی از منظر قرآن، نشست بصیرتی ویژه طلاب و روحانیون و نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع انقلاب اسلامی و ... نیز بخش دیگری از برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی در ایام الله دهه فجر امسال محسوب می شوند.

وی برگزاری مسابقه نقاشی، دیدار فعالان فرهنگی و قرآنی و مداحان با ائمه محترم جمعه شهرستان های استان، حضور تشکل های دینی در نماز عبادی سیاسی جمعه، برگزاری جشنواره قرآنی کودک  و نوجوان، برگزاری نمایشگاه حجاب و سبک زندگی اسلامی در مدارس، اعزام مبلغ و مبلغه به مدارس، مسابقات فرهنگی و ارسال پیامک، درج سخنان مقام معظم رهبری در سربرگ نامه ها، برگزاری مسابقات قرآنی در موسسات قرآنی، مسابقه ساخت بادبادک ویژه نونهالان قرآنی، جشنواره قرانی خانواده در روز نهم بهمن در بجنورد و ... را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و ادارات تابع در شهرستان های استان برگزار می شود.

کد خبر 2478792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha