اراک – خبرگزاری مهر: یوم الله یعنی روز خدا و سیزده آبان روز خداست، روزی که نماد آزادگی و اقتدار ایران اسلامی است و امروز ملت ایران در سراسر کشور فریاد استکبار ستیزی و دفاع از مظلومیت سر دادند وصدای فریادهای مرگ بر آمریکای مردم استان مرکزی چون مردم شهرها و استان های دیگر در آسمان کشور طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز همه مردم آمده بودند تا در کنار هم ایستادگی در برابر استکبار و دشمنی ها را نشان دهند و وحدت خود را بار دیگر به رخ آنان که در پی توطئه و فشار بر ایران و انقلاب هستند به اثبات برسانند.

بیش از سه دهه از اقدام روشنگرانه دانشجویان ایرانی در تسخیر لانه جاسوسی گذشته است، اما پاسداشت هرساله این روز، بعنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلابی ایران بسیار ارزنده و پرشور و شعور است.

13 آبان روز ملی و مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی است روزی که رخدادهایی چون تبعید امام خمینی(ره) ،تسخیر سفارت آمریکا، کشتار دانش آموزان توسط رژیم شاهنشاهی و شهادت حسین فهمیده در جبهه های جنگ آن را از روزهای دیگر برجسته تر کرده است.

دست شیطان بزرگ آمریکا برای مردم ایران و جهان برملا شد

13 آبان روزی است که دست شیطان بزرگ آمریکا برای مردم ایران و جهان برملا شد، روزی که از آن پس سفارت آمریکا، لانه جاسوسی نام گرفت واقعه ای که جهانیان با گذشت 30 سال به آن رسیدند که سفارتخانه های آمریکا لانه هایی جاسوسی بیش نیستند حتی در کشورهایی که شرکای آمریکا به حساب می آیند.

و امروز مردم  شهر اراک گرد هم آمدند تا همچون مردم سراسر ایران ، یادمانی داشته باشند بر 13 آبان سال 1358، روزی که در آن استکبار به زانو در آمد و روز ملی مبارزه با استکبار نامیده شد و بیعتی داشته باشند با آرمان های انقلاب اسلامی و سخنان رهبر انقلاب اسلامی شان مبنی بر ، مقاومت در برابر استکبار خصوصا آمریکای جنایتکار را، چراغ راه خویش قرار دهند.
صدای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بلند است، روز، روز بیعت است و امروز همه جمع هستند، پیر، زن و مرد، همه و همه از دانش آموز تا دانشجو، از کارگر تا کارمند، از هنرمند تا مسئول آمده اند تا بگویند که چطور جوانان ایرانی سی سال پیش چهره واقعی آمریکا را نشان دادند، چهره ای که این روزها سیاه تر از قبل بر جهانیان شناخته شده است.

آقای کوچکی یکی از شرکت کنندگان در راهپیمایی است. وی می گوید: امروز ، روز تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و شهدا است.

کوچکی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی در اوایل انقلاب می افزاید: 13 آبان روزی است که آمریکایی ها با خفت و خواری برای همیشه پای خود را از ایران بیرون گذاشتند.

وی ادامه می دهد: آمریکا پس از پیروزی انقلاب همیشه به دنبال ضربه زدن به حکومت اسلامی ایران بود که البته در همان ابتدای راه، پرده از اعمال شیطانیشان برداشته شد.

کوچکی معتقد است حضور در راهپیمایی و یادآوری آن روزها، نشان از تایید و تاکید بر آرمان های انقلاب است و هشداری است به مستکبرین جهان که ایرانیان با وجود تمامی فتنه ها و توطئه های دشمن بر آرمان ها و ارزش ها ی اصیل ایران چون آزادگی و ظلم ستیزی پایدارند.

 بیگی دانشجوی اراکی می گوید: 13 آبان روز مبارزه با استکبار نامیده شده است زیرا در آن روز استکبار جهانی آمریکا از دانشجویان ایرانی شکست خورد.

تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان نشان از آگاهی های سیاسی

وی ادامه می دهد: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان نشان از آگاهی های سیاسی آن ها و مشارکت بسیار آنان در امور سیاسی کشور دارد.

بیگی می افزاید: صدور انقلاب و ترویج روحیه ظلم ستیزی در جهان از دستاوردهای تشکیل حکومت اسلامی در ایران است که امروز با نام بیداری اسلامی نمود پیدا کرده است.

وی می گوید: امروز نگاه جهان به آمریکا بسیار تغییر کرده است و خوشحالم که ایرانیان مواضع خود نسبت به آمریکا را تغییر ندادند.

نرگس ملکی  که محصل است می گوید: امروز روز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز است.

وی می افزاید: این روز برای این روز دانش آموز نامیده می شود که در آن نوجوان حسین فهمیده با فداکاری به شهادت می رسد و ما حالا باید راه او را ادامه بدهیم.

ملکی با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی مشت محکمی بر دهان آمریکاست، می افزاید: ما دانش آموزان با حضور در راهپیمایی نشان می دهیم که کشورمان را دوست داریم و اجازه نمی دهیم که به آن آسیبی برسد.

آقای قربانی یکی دیگر از شرکت کنندگان در راهپیمایی می گوید: روز 13 آبان فقط برای ایرانیان نیست و با توجه به اقدامات مشابه جاسوسی آمریکا در کشورهای دیگر، این روز دیگر جهانی است.

این کارمند 40 ساله می افزاید: آمریکا هیچ وقت نتوانست اعتماد ایران را به دست آورد و حالا با افشا شدن جاسوسی آنها در کشورهای اروپایی، مشخص می شود که دانشجویان ایرانی خیلی زودتر از این متوجه افکار و نقشه های جاسوسی آمریکا برای ایران شدند.

ایران در برهه حساسی قرار دارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران در برهه حساسی قرار دارد، ادامه می دهد: ملت  هوشیار و شجاع ایران اسلامی امروز  نشان دادند که به هیچ قیمتی حاضر به دست کشیدن از آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی خود نیستند.

قربانی با اشاره به تبلیغات منفی بیگانگان علیه ایران در موارد هسته ای، اظهار می کند:  بالا بردن سطح هوشیاری و آگاهی دانش آموزان و دانشجویان در روشن شدن بسیاری از مسائل خصوصا مذاکرات هسته ای، تحریم ها تاثیر دارد. وی معتقد است، دولت آمریکا هرگز نمی تواند دوست قابل اطمینانی برای ایران باشد.

امام جمعه موقت اراک هم با اشاره به رسوایی اخیر آمریکا در شنود مکالمات هم‌پیمانانش گفت: امروز همه دنیا فهمیدند زمانی که ایران در سال 58 ساختمان آمریکا را در تهران تسخیر کرد بسیار فهمیده عمل کرد و امروز به هوش و ذکاوت ایران حسادت می‌کنند.

شعار «مرگ بر آمریکا» در روز 13 آبان شعاری علیه سیاست های خصمانه آن کشور

حجت الاسلام سیدعلی حسینی‌پور با تاکید شعار «مرگ بر آمریکا» در روز 13 آبان شعاری علیه سیاست های خصمانه آن کشور علیه ایران و مردم آن است افزود: مسئله مبارزه با آمریکا ریشه عقیدتی و اعتقادی دارد و این شعار تا زمانی که ملت ایران زنده است زنده خواهد بود و هیچگاه حذف نخواهد شد.

فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در شهر پیچیده است. دانش آموز و دانشجویات تمرین آگاهی می کنند تا برگی از ورق زرین تاریخ انقلاب اسلامی را مرور کنند، برگی که نقشه های ایادی شیطانی چون آمریکا را نقش برآب کرد. برگی که ایران را برای همیشه اسوه آزادگی و استکبارستیزی کرد.