۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۲۰

آيت الله دری نجف آبادی:

استكبار جهانی از وحدت مسلمانان در هراس است

استكبار جهانی از وحدت مسلمانان در هراس است

اراك- خبرگزاری مهر: امام جمعه اراک و نماينده ولي فقيه در استان مركزي گفت: وحدت و اتحاد مسلمانان یک نیروی عظیم را برای برکندن ریشه های استعمار استکبار می آفریند که همین قدرت استکبار جهانی نگران کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه هاي نماز جمعه  امروز در مصلای اراك افزود: دین اسلام دین مبارزه با فقر، برابری و مساوات است و ملاک برتری انسانها را نه در ثروت و نه در کسب قدرت می داند بلکه ملاک برتری تقوای آدمهاست که همین دیدگاه می تواند استکبار و مصرف زدگی را در دنیا ریشه کن کند.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان بايد با حمايت از ولايت اتحاد و همبستگي خود را در مقابل دشمنان حفظ كنند چرا كه دشمنان اسلام از وحدت و يكپارچگي مسلمانان وحشت دارند تصریح کرد: در آيين دعاي كميل در مدينه و كنار قبرستان بقيع به جز ايراني ها كسي حق ندارد در دعاي كميل شركت كند و اين مهم يكي از نشانه هاي ترس استكبار از وحدت مسلمانان است.

آيت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه دين مبين اسلام با ولايت كامل شد و عيد غدير خم از مهم ترين اعياد ميان مسلمانان محسوب مي شود تصریح کرد: اما هم اكنون مهم ترين مشكل مسلمانان در جهان، نداشتن رهبری واحد اسلامي است.

وي با بیان اینکه تكفيری ها، القاعده و سلفی ها چهره زشتی از اسلام را به نمايش گذاشته اند افزود:  اسلام دين صلح، امنيت، مهرباني و انسان دوستي است و گروه هاي مختلف به نام اسلام و به جان هم افتاده اند.

آمریکا حق ندارد به بهانه های واهی حق داشتن انرژی هسته ای را از ملت ایران سلب کند

امام جمعه اراک در بخشی دیگر از خطبه ها با اشاره به اینکه انرژی هسته ای حق ملت مسلمان ایران است گفت: امریکا و هیچ کشوری حق ندارد به بهانه های واهی این حق را از ملت ایران سلب کند.

وی ادامه دارد: ملت ایران در طول تاریخ و به خصوص تاریخ انقلاب نشان داد با کشورهای همسایه تفاوت دارد و این ملت متمدن زیر بار زور نخواهد رفت و حتی برای به دست آوردن منافع ملی خودش با هیچ ملتی سازش نخواهد کرد.

وی جنگ هشت ساله را نمونه ای از دفاع مردم ایران برای حق برشمرد و گفت: ما به دنبال ساخت بمب اتم نبوده ايم و نيستيم چرا كه دبين مبين اسلام و همچنين رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران استفاده از هر نوع سلاح كشتار جمعي را براي هر كس ممنوع و دور از رفتار انساني مي دانند.

امام جمعه اراكبا اشاره به اینکه مذاکرات اخیر نشان می دهد ایران به عقلانیت تکیه کرده و اقتدار دارد بيان كرد: ملت ايران با هيچ كس در جهان جنگ ندارند اما از حق مسلم غني سازي اورانيوم و انرژي هسته اي خود هم كوتاه نمي آيند.

کد خبر 2162042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha