۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۸

آیت الله دري نجف آبادی:

علوم اسلامی در کنار علوم تجربی به دانش آموزان تعلیم داده شود

علوم اسلامی در کنار علوم تجربی به دانش آموزان تعلیم داده شود

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بر توسعه آموزش و پرورش در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: علوم اسلامی باید در کنار علوم تجربی به دانش آموزان تعلیم داده شود چرا که این امر سبب نورانیت و معنویت در دانش آموزان می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله قربانعلي دري نجف آبادی ظهر روز پنج شنبه در نشست شوراي آموزش و پرورش استان مركزي در اراك گفت: ارتقاء سطح دانش و معرفت دانش آموزان، ایجاد انگیزه در بین این عزیزان، تحصیل علام و دانش و تهذیب نفس و حرکت در مسیر تقوا و ارزش های دینی از مواردی است که مربیان آموزشی باید به آن توجه فراوان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی مهد پرورش بزرگان و دانشمندان فراوان است افزود: این استان باید با پرورش صحیح دانش اموزان همواره در کشور نمونه باشد.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش  دیگری از سخنانش به آغاز سال تحصیلی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: بهار تعلیم و تربیت آغاز شده و مربیان و دانش آموزان باید تلاش و کوشش بیشتری در امر آموزش و تربیت داشته بشند.

در ادامه این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در این مراسم صمن تبریک سال جدید از آمادگی این سازمان برای آغاز سال تحصیلی جاری خبر داد.

تحصیل 208 هزار دانش آموز همزمان با سال تحصیلی جدید

سیف الله کریم زاده با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش و تایید آن توسط مقام رهبری گفت: یان سند رنگ و بوی ولایی به خود گرفته و علاوه بر اینکه قانوان است مشروعیت هم پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سال تحصيلي جديد حدود ۲۰۸ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصيل را آغاز می کنند اظهارداشت: این دانش آموزان در دو هزار و ۷۵ مركز آموزشي به تحصیل می پردازند كه از اين تعداد ۱۹ هزار و ۳۰۰ دانش آموز كلاس اولي هستند.

کریم زاده به حضور روحانیون در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: این امر سبب ایجاد رابطه بیشتر بین حوزه و مدرسه و تبیین مباحث دینی در بین دانش آموزان می شود.

 

کد خبر 2138844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha