۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۳

حجت الاسلام مظفری:

افزایش طلاق تهدیدی جدی برای جامعه استان مرکزی است/ ماهواره اصلي ترين عامل طلاق

افزایش طلاق تهدیدی جدی برای جامعه استان مرکزی است/ ماهواره اصلي ترين عامل طلاق

اراک - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت اراك افزایش طلاق را تهدیدی جدی برای جامعه استان مرکزی دانست و گفت: دور شدن افراد از دستورالعملهای دین مهمترین عامل افزایش طلاق در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حكمت علي مظفری در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اراك افزود: خانواده نهادی مقدس است و خود نقش اساسي در پيشگيری از آسيب هاي اجتماعي دارد اما با فروریختن بنیان خانواده  بسیاری از آسیبهای دیگر  نیز اتفاق می افتد.

وی خانواده را اولين نهاد اجتماعي و يكي از مهمترين و و اثرگذارترين نهادها دانست و تصریح کرد: زوجین اگر بخواهند خانواده آرامی داشته باشند، باید عناصر مطرح شده در روایات اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمين مظفری عمل به دستور ­العمل ­هاي ديني قبل از ازدواج را مهمترين عامل پيشگيري از طلاق برشمرد و خاطرنشان کرد: پدر و مادر بايد شور و شوق فطري فرزندان را نسبت به جلال و جمال الهي پرورش دهند و از رهگذر آن فضايل اخلاقي را به ملكات اخلاقي مبدل سازد.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع)، تصریح کرد:  هر چند که اقتصاد خانواده در برخی از مشکلات خانواده ها بی‌تأثیر نیست اما تأثیر اول را «اخلاق» دارد.

ماهواره اصلي ترين عامل طلاق

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: در ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع)  پول و خانه‌دار بودن زندگی آنها را پایدار، مستحکم و عاشقانه نکرد و این معیار بودن تقوا و دستورالعلمهای دینی بود که ازدواج آنها را تا ابدیت جاودانه کرد.

خطیب نماز جمعه اراک اساس ناسازگاری همسران را تفاوتهاي آنها در ارزشها، احساسات، شناختها و رفتارها ­ي هريك دانست و گفت: آمار طلاق در جامعه روز به روز افزايش است و ۲۰ درصد از ازدواج ها در استان مركزي به طلاق مي انجامد.

وی پخش برنامه های غیراخلاقی و غیرمتناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ماهواره را اصلي ترين عامل در طلاق و فروپاشي خانواده ها دانست و گفت: فيلم هايي كه در ماهواره پخش مي شود همه در جهت فروپاشي خانواده هاست.

۲۰ درصد از ازدواج ها در استان مركزي به طلاق مي انجامد

حجت الاسلام مظفری اضافه كرد: در تعاليم اسلامي براي گزينش همسر مناسب، معيار هاي روشني دارد كه ازجمله اين معيارها تحقيق و بررسي در ويژگيهاي اخلاقي، جايگاه خانوادگي، پرهيز از فريبكاري،صداقت و .. است.

وی ادامه داد:  والدين بدليل برخورداري از تجربه و انديشه برتر و دلسوزي براي فرندان بايد با راهنمايي هاي لازم وهدايت صحيح فرزندان در امر ازدواج بويژه در انتخاب همسر مناسب براي آنان، در كاهش آمار طلاق و آسيب هاي اجتماعي بيش از پيش تلاش كنند.

امام جمعه موقت اراك بيان كرد: تقويت بنيان‌هاي معنوي در خانواده و انتقال آن به فرزندان از نكات بارزي است كه خانواده‌ها بايد به آن توجه ويژه داشته باشند.

وي در ادامه به روز عرفه و شهادت حضرت مسلم (ع) اشاره كرد و اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان را براي حضور پر شور در آيين دعاي عرفه دعوت كرد.

کد خبر 2153554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha