۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۲۵

آيت الله دري نجف آبادی:

مقاومت مردم سوریه آمریکا را برای جنگ در این منطقه واداشته است

مقاومت مردم سوریه آمریکا را برای جنگ در این منطقه واداشته است

اراک - خبرگزاری مهر: امام جمعه اراك با اشاره به جنگ افروزیهای آمریکا در منطقه خاورمیانه و سوریه گفت: استفاده از سلاحهای شیمیایی برای جنگ به سوریه تنها بهانه ای بیش نیست و در حقیقت مقاومت مردم سوریه است که آمریکا را برای جنک در این منطقه واداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه در مصلای اراک با بیان اینکه آمریکا دلش برای کشتار مردم سوریه نمی سوزد افزود: هرچند که آمریکا برای جنگ تا حدودی عقب نشینی کرده اما کنگره امریکا و اوباما باید از این جنگ افروزیها دست بردارند چراکه ایجاد صلح و امنیت در منطقه تنها با تفنگ بدست  نمی آید.

وی ادامه داد: سران آمریکایی اگر یک ذره انصاف داشتند می دانستند سلاح های شیمایی محصول دست خود آنهاست و در ابتدا مواد اولیه این سلاحها در این کشور تولید می شود.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به برگزاری سمینار ائمه جمعه سراسر در هفته گذشته اظهارداشت: از برکات این سمینار تجدید بیعت با بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر کبیر انقلاب بود.

وی نماز جمعه را مایه خیر و برکت برای جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب برگزاری و توجه به نماز جمعه است چراکه نماز جمعه کلاس تقوا، مانور بیعت با رهبر و امام زمان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس خاطرنشان ساخت: معلمان، اولیا و تمامی خدمتگزاران امر تعلیم و تربیت باید بکوشند فضای علمی، معنوی، اخلاقی و تربیتی جامعه را ارتقا بخشند، چرا که علم بدون اخلاق و تقوا ارزشی ندارد.

دهه كرامت بهترين فرصت براي ايجاد پيوندي مستحكم با قرآن

امام جمعه اراك با تاكيد بر اهميت اخلاق در دين مبين اسلام اظهار كرد: بسياري از ضربه‌هايي كه مي خوريم به خاطر عدم پرداختن به موضوع اخلاق است.

آيت الله دري نجف آبادی با بيان اينكه مكارم اخلاقي بايد همواره در وجود شيعه امام علي (ع) متجلي باشد، بيان كرد: از نظر آن امام همام آنچه مايه برتري آدميان و سبب والايي است، كرامتهاي اخلاقي است و اين كرامتها در اداره امور نقشي اساسي دارد.

 وي بيان كرد: نوع نگاه انسان به كار و مسووليت از امور مهم اخلاق مطلوب اداري است و كسي كه كار و مسووليت را امانت ببيند و آن را وسيله عزتمندي و سرمايه شكوفايي خويش بداند، از كار كردن احساس رضايت و خشنودي و خود شكوفايي مي كند و همين امر باعث بهبود اخلاق اداري او مي شود.

وی دهه كرامت را بهترين فرصت براي ايجاد پيوندي مستحكم با قرآن، ائمه معصومين، امامت و ولايت دانست و  ادامه داد: آشنايي با معارف ديني و اهل بيت (ع) و ترويج آن از مهمترين مباحثي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به هفته حج، طواف به دور خانه خدا را بزرگترین تمرین توحید و یگانه پرستی دانست و اظهار داشت: حج یکی از زیباترین و بهترین اعمال توحیدی و ابراز عبودیت و بندگی برای تقرب به خدا است و حجاج در این سفر معنوی و پر خیر و برکت به توبه و طلب آمرزش فکر کنند و بعد از بازگشت مسیر الهی را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه موفقیت در تحقق حماسه اقتصادی و گذر از تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان کار بزرگی است که نیازمند تلاش، همکاری و تعامل مناسب است، افزود: تحقق حماسه اقتصادی مطالبه به حق ملت و رهبر معظم انقلاب است که دولت باید با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده صحیح از ظرفیت‌ها و منابع موجود در کشور همچنین استفاده از نظرات و دیدگاه‌های نخبگان و فرهیختگان، برنامه‌ریزی، آینده ‌نگری، مدیریت کارآمد و استفاده از تجارب کشورهای موفق زمینه تحقق این حماسه را فراهم سازد.



 

کد خبر 2134643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha