۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۸

حجت الاسلام حسيني پور:

تحويل نيروگاه اتمي بوشهر و دفاع روحانی از مواضع ایران آغاز حماسه‌ای جدید است

تحويل نيروگاه اتمي بوشهر و دفاع روحانی از مواضع ایران آغاز حماسه‌ای جدید است

اراك - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت اراك گفت: تحويل نيروگاه اتمي بوشهر و دفاع حجت الاسلام روحانی در نیویورک از مواضع ایران آغاز حماسه ای جدید برای ملت مسلمان ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد علي حسيني پور در خطبه هاي نماز جمعه امروز در مصلای اراک ضمن تقدیر از حضور مقتدرانه رییس جمهوری در اجلاس نيويورك افزود: سخنراني ایشان در جمع سران كشورها از موضع قدرت و نشانگر اقتدار و پختگي نظام جمهوري اسلامي است.

وی ادامه داد: همانطور که دکتر روحانی وعده کرده بود ایشان پيام صلح و دوستي ملت ايران اسلامي را محكم، رسا و متين به جهانيان اعلام كرد.

وي حمايت از حقوق ملت مظلوم فلسطين، ترور دانشمندان هسته اي و پذيرش حق مسلم و قانوني ملت ايران در خصوص انرژي صلح آميز هسته اي را از مهم ترين مباحثي دانست كه دكتر روحاني پيرامون آنها در سازمان ملل سخنراني كرد گفت: پختگي ديپلماسي ايران در اين سفر به گونه اي است كه سران استكباري كه تا ديروز بر طبل جنگ مي كوبيدند و بطور علني بر گزينه نظامي بر روي ميز تاكيد داشتند، عقب نشيني كرده اند.

گفتمان قالب مردم ايران اعتدال گرايي است

حجت الاسلام حسيني پور با اشاره به اين كه گفتمان قالب مردم ايران اعتدال گرايي است افزود: پيام رييس جمهور به زبان انگليسي كه من پيام صلح و دوستي مردم ايران را براي مردم آمريكا آورده ام نشان اثبات اين ادعا است.

وي اظهار كرد: حافظه كشورهاي تحت ستم و ظلم برخوردهاي خصمانه جهان استكباري را از ياد نمي برد و واقعيت اين است كه امروز جهان متوجه جايگاه جمهوري اسلامي در معادلات دنيا شده و همه اينها از بركت تفكر ايثارگري و الگوي حكومتداري ديني است.

امام جمعه موقت اراك با اشاره به سخنرانی اوباما و تکرار 25 مرتبه نام ایران در سخنرانی رییس جمهوری امریکا خاطر نشان كرد: با این حال دكتر روحاني براي ملاقات با اوباما، رييس جمهور آمريكا عجله نكرد كه اين امر نشان از سياست و درایت بالاي او دارد.

توطئه ها و بدخواهي دشمنان به دليل زبوني و ترس از قدرت جمهوري اسلامی است

حجت الاسلام حسيني پور ادامه داد: تمامي توطئه ها و بدخواهي دشمنان به دليل زبوني و ترس از قدرت جمهوري اسلامي است كه افتخار آن از خاكريزهاي جنگ و جبهه هاي مقاومت در برابر دسيسه هاي اقتصادي و فرهنگي حاصل شده است.

وي در بخش ديگري از سخنانش ماه مهر را طليعه دانايي و بازگشايي مدارس دانست و افزود: اهداف بلند نظام مقدس جمهوري اسلامي با تلاش هوشمندانه در سنگر علم و توليد ميسر مي شود.

امام جمعه موقت اراك در ادامه گفت: تحويل نيروگاه اتمي بوشهر در حوزه توان فني بومي اتفاقي بزرگ و موفقيتي در عرصه سازندگي و جهاد علمي است كه به همت متخصصان متعهد داخلي ميسر شده است.

پاسداشت روز جهاني ناشنوايان، ايمني و آتش نشاني، هفته سالمند، برگزاري جشن عاطفه ها و روز جهاني دريانوردي از ديگر محورهاي خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اراك بود.

کد خبر 2143864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha