۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۰۷

آیت الله دری نجف آبادی:

طلاب علوم دینی حافظ حریم اهل بیت(ع) هستند

طلاب علوم دینی حافظ حریم اهل بیت(ع) هستند

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک طلبگی را به مانند باغی پر ثمر و با برکت برای جامعه دانست و اظهارداشت: طلاب علوم دینی با قدم گذاشتن در مسیر فراگیری درسهای اسلام و اهل بیت حافظ حریم اهل بیت(ع) هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر روز چهارشنبه در مراسمی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه اراک در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: طلاب علوم دینی در اردوگاه اهل بیت(ع) به تحصیل می پردازند و پاسداران حریم اهل بیت(ع) هستند.

وی با تاکید بر اینکه طلبه ها باید در زندگی ساده زیستی داشته باشند و به این ساده زیستی همچون طبقه متوسط مردم افتخار کنند افزود: کسی که به دنبال مال دنیا است نمی تواند پای در این مسیر بگذارند و به تذهیب نفس بپردازند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان اینکه طلاب مشکلاتی دارند که می توان با برنامه ریزی مناسب در راستای حل آن گام برداشت تصریح کرد: باید به مشکلات درسی طلاب رسیدگی شود و طلاب نیز نسبت به خوب درس خواندن، خوب مطالعه کردن و خوب مباحثه کردن تشویق شوند.

وی رمز موفقیت طلاب را در بهره گیری درست از سرمایه عمر و جوانی ذکر و تاکید کرد: راز و رمز موفقیت مراجع تقلید و بزرگان نیز در همین مساله است که از وقت خود به درستی بهره گرفتند.

علماء سنگربانان عالم اسلام هستند

امام جمعه اراک ضمن تاکید بر آغاز سال تحصیلی جدید با جدیت اضافه کرد: استان مرکزی باید از لحاظ نظم، آرامش، درس و تحصیل، اصول و تذهیب نفس حرف اول را بزند.

وی بر حضور در نماز جماعت و اقامه نماز جماعت تاکید کرد و گفت: نماز ستون دین است و تنبلی و کسالت در اسلام بدترین کار ها است.

مدیر مرکز حوزه های علمیه استان مرکزی با بیان اینکه علماء سنگربانان عالم اسلام هستند خاطرنشان کرد: این سنگر با تهذیب نفس، تلاش کردن و توئکل بر خدا مستحکم می شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی پورنیز در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: حوزه های علمیه محل تعلیم و تربیت و پرورش بزرگانی همچون اما خمینی(ره) و دیگر بزرگان بوده و امروز نیز مکانی برای حضور و پرورش فضلا، مدرسین و طلاب جوان هستند.

وی افزود: حوزه های علمیه سبب رونق و افتخار جامعه اسلامی، پرچمداران راه حق و چشم و چراغ جامعه اسلامی هستند.

این مقام مسوول تذهیب نفس و حرکت در مسیر توحید را ضروری دانست و ادامه داد: طلاب علوم دینی اگر بتوانند به مقام علم، تزکیه، اخلاق و عمل برسند شاهد درخشش آنها در عالم اسلام هستیم.

وی ضمن ارایه گزارشی از حوزه های علمیه گفت: در سال تحصیلی جدید 310 نفر طلبه پسر برای تحصیل در 12 حوزه علمیه استان پذیرفته شده اند.

گفتنی است در حال حاضر یک هزار و 320 نفر برادر در 10 مقطع تحصیلی حوزه در حال تحصیل هستند.

کد خبر 2133759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha