۱۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۳

دانشجویان از عظمت شهدا، انقلاب و امام دفاع کنند

دانشجویان از عظمت شهدا، انقلاب و امام دفاع کنند

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دانشجویان، دخیره های جوان انقلاب اسلامی هستند و این قشر روشنفکر و آماده خدمت باید از عظکمت شهدا، انقلاب و امام راحل دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های دنمازجمعه این هفته اراک با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو، افزود: دانشجویان باید ادامه دهنده خون شهدا و راه خطیر جمهوری اسلامی باشند و در این راه از رهبری های ولایت فقیه و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

وی پیوند میان حوزه و دانشگاه را امری مهم ارزیابی و اضافه کرد: دانش دینی می تواند بر بسیاری از مشکلات امروزی جوامع چیره شود و مسیر روشنی را برای جوامع اسلامی ترسیم کند.

خطیب جمعه اراک، دانشجویان را نگاهبان کشور برشمرد و افزود: قشر جوان دانشجو می توانند رشد کشور در بخش های مختلف را رقم بزنند و در این میان یاری و همدلی مسئولان می تواند امیددهنده این نسل باشد.

راه کم خطر توسعه، از مسیر پژوهش می گذرد

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، پژوهش را زیربنای توسعه دانست و افزود: اگر می خواهیم راه توسعه را از مسیر کم خطر و کم هزینه حرکت دهیم، باید از مسیر پژوهش عبور کنیم و در این میان اهمیت دادن به مقوله پژوهش و پژوهشگران خصوصا پژوهشگران جوان می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با تبیین و تشریح جایگاه پژوهش خصوصا در دانشگاه های کشور گفت: بهترین مکان برای پژوهش محوری و شکوفایی استعدادها دانشگاه هاست و باید مشکلات موجود در زمینه حرکت های پژوهشی برچیده شود.

وی یکی از آفت های دانشگاه ها را حرکت به سمت دروس تئوری و حفظیات دانست و اضافه کرد: اگر نخواهیم از روش های گذشته و نتایج بدست آمده از آن درس بگیریم، در آینده نیز نخواهیم توانست در جهان به جایگاه واقعی خود دست یابیم.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: دانشگاه باید موتور محرک در بخش های مختلف کشور از جمله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باشد و در این میان باید همگان برای حرکت صحیح اینگونه مراکز و تحقق اهداف والای آن تلاش کنند.

کد خبر 2436413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha