۲۷ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۳۳

مقیمی:

مشارکت فعال دستگاه ها زمینه کاهش طلاق است

مشارکت فعال دستگاه ها زمینه کاهش طلاق است

اراک- استاندار استان مرکزی گفت: مشارکت و هماهنگی فعال دستگاه های مختلف زمینه ای مناسب برای کاهش معضل جدایی زوجین و طلاق های زود هنگام در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر،  محمدحسین مقیمی، صبح شنبه در نشست شورای ثبت احوال استان مرکزی، با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی استان وظیفه سنگینی برای کاهش طلاق داشته و نباید در این زمینه کوتاهی کنند، گفت: آموزش مهارت های زندگی باید از دوران دبستان در برنامه ریزی آموزشی قرار گیرد تا پس از ازدواج مشکلات کمتری گریبانگیر زوجین شود.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر موضوع طلاق به معضلی در کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است، افزود: این معضل مشکلات و نگرانی های فراوانی را برای خانواده ها به دنبال داشته است.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: دستگاه های فرهنگی مختلف، دانشگاه ها، مدارس، مساجد و به ویژه نهادهایی که بیشتر با نوجوانان و جوانان مرتبط است، باید با توجه ویژه به بحث مشاوره قبل و بعد از ازدواج نقش خود را در کاهش آمار طلاق استان ایفا کنند.

مقیمی با تاکید بر حضور فعال سازمان های فرهنگی در ارائه عملکرد پیشگیرانه برای کاهش طلاق، افزود: در برخی استان ها واحدهای مشاوره ای در کاهش آمار طلاق دستاوردهای بزرگی را زمینه ساز بوده و بسیاری از مشکلات را حل کرده است.

وی با بیان اینکه واحد مشاوره در این حوزه بسیار مهم بوده و متاسفانه در استان مرکزی مغفول مانده است، اضافه کرد: بهزیستی متولی مشاوره های پیش از ازدواج و پس از درخواست طلاق زوجین بوده و با مشارکت و هماهنگی فعال سایر دستگاه ها می توان این معضل را کاهش داد.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه علت اصلی تمایل نداشتن بسیاری از جوانان به ازدواج وجود مشکلاتی چون مسکن و اشتغال است، تصریح کرد: باید با تدوین برنامه ای منسجم و حساب شده، برای رفع این مشکلات تلاش شود، چراکه با ازدواج جوانان بسیاری از معضلات اجتماعی کاهش یافته یا از بین می رود.

کد خبر 2466567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha