۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۳۰

آیت الله دری نجف آبادی:

برنامه ریزی های اصولی اولویتی مهم برای تحکیم بنیان خانواده است

برنامه ریزی های اصولی اولویتی مهم برای تحکیم بنیان خانواده است

اراک-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برنامه ریزی اصولی و منطقی اولویتی مهم برای تحکیم بنیان خانواده بوده و هر طلاق در جامعه گستره ای از آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ظهر دوشنبه در جمع مشاوران بانوان دستگاه های اجرایی، با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده جایگاه والایی در مبانی اسلامی دارد، گفت: ایجاد زمینه های ازدواج آسان و به هنگام در جامعه امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش اصولی از سوی تصمیم سازان و نخبگان فکری و اجتماعی برای تحقق این مهم انجام شود، افزود: کاهش امر ازدواج، افزایش امر طلاق به بیش از ۳۰درصد، افزایش زنان سرپرست خانوار و اعتیاد از جمله آسیب‌های است، که باید به همه آن‌ها پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای این مهم تسهیل در امر ازدواج و حذف موانع برسر راه جوانان است، گفت: آمارهای استان حاکی از این است که واقعه ازدواج رو به کاهش و پدیده طلاق روند صعودی داشته و این مساله نیازمند نگاه کارشناسی عمیق و برنامه های کارآمد اجرایی و فرهنگی است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به طلاق به عنوان مساله ای جامع و فراگیر که اقشار جامعه را درگیر کرده است، افزود: همت مسئولان برای کاهش آمار طلاق در جامعه ضروری است و بهترین راه حل آن استحکام کانون خانواده در جامعه است.

وی به نقش بانوان در پیشگیری از طلاق اشاره و اضافه کرد: استحکام بنیان خانواده در اولویت بوده و در شرایط امروز مادر بودن و انجام وظیفه مادری برای زنان به عنوان یکی از ارکان خانواده باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اراک اظهار کرد: هر طلاق در جامعه، بمب ساعتی است که گستره ای از آسیب های اجتماعی، تنش های عاطفی و روانی را در پی داشته و ویرانگر بنیان خانواده به عنوان هسته اصلی نشاط و سلامت اجتماعی است.

آیت الله دری نجف آبادی حل چالش های عاطفی و گسست های خانوادگی رامهمترین نیاز حوزه اجتماعی این عنوان کرد و گفت: ساماندهی مشکلات جامعه با راهبردهای کارشناسی اولویت برنامه های سال آتی استان است.

کاهش ولادت از معضلات اجتماعی کشور است

وی با بیان اینکه یکی از معضلات اجتماعی کشور کاهش جمعیت مولد در سال های آتی است، تصریح کرد: ریشه اصلی این مهم در افزایش سن ازدواج و ممانعت زوج های بارور از فرزند آوری است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه متولیان عرصه فرهنگ و امور اجتماعی باید آسیب ها و مشکلات ناشی از کاهش جمعیت را به درستی تشریح کنند، گفت: نرخ باروری در استان یک و هفت دهم درصد بوده و باید برای سیاست های افزایش جمعیت این نرخ به دو و سه دهم درصد برسد.

آیت الله دری نجف آبادی سبک زندگی ایرانی اسلامی را یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: زنان در این بخش به عنوان پیشتازان فرهنگی برای نهادینه کردن رفتارهای سازنده باید نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه حفظ و ارتقاء جایگاه خانواده نیاز به تدبیر و برنامه های کارآمد دارد، افزود: نقش مادران در تربیت فرزندان به مراتب بیشتر از پدر است چراکه تاثیرپذیری انسان ها از مادر بیشتر است.

امام جمعه اراک ادامه داد: زنان باید ضمن ایفای نقش در عرصه های اجتماعی در حوزه تربیتی و عاطفی محیط خانه نیز به شایستگی تکالیف خود را انجام دهند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه بحث اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی، قناعت و دوری از تجملات از موضوعاتی است که زنان در آن نقش مهمی عهده دارند، افزود: زنان باید از حضور و فعالیت در کارها و اموری که با کرامت خانواده و شخصیت آن ها همخوانی ندارد پرهیز کرده و در حفظ جایگاه واقعی خود کوشا باشند.

وی با تاکید بر اینکه تقویت بنیان جامعه به تقویت بنیان خانواده توسط بانوان بستگی دارد، گفت: باید به منظور کاهش مشکلات بانوان در استان، همفکری و هم اندیشی انجام و اقداماتی با محوریت منافع جامعه، نظام و اسلام در همه حوزه‌ها دیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: باید برای مقابله با نفوذ و تاثیرگذاری فرهنگ‌ غربی، لیبرالیستی، آزادی‌های جنسی و اخلاقی، شیوه های منطقی و حکیمانه اتخاذ و در دنیا مانند سایربخش ها الگوسازی کنیم.

کد خبر 2497995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha