۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۷

حجت الاسلام مظفری:

مواضع رئیس جمهوری در اجلاس سازمان ملل متحد هوشمندانه بود

مواضع رئیس جمهوری در اجلاس سازمان ملل متحد هوشمندانه بود

اراک- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت اراک با تاکید بر اینکه مواضع رئیس جمهوری در اجلاس سازمان ملل متحد هوشمندانه بود گفت: رئیس جمهوری به عنوان نماینده ملت ایران، موضع گیری شفافی را در اجلاس ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری در خطبه های نمازجمعه اراک با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران افراطی گری های منطقه همچون داعش را محکوم می کند افزود: آمریکا به بهانه بمباران موضع های داعش در سوریه، مردم این کشور را مورد هدف قرار داده است که این کار خلاف قوانین بین المللی و حقوق بشری است.

وی ابراز داشت: اگر هم آمریکا موضع گروهک های تکفیری همچون داعش را مورد هدف قرار دهد این کار تنها با هدف حکمرانی در منطقه خواهد بود ولی دولتمردان آمریکا باید بدانند که کشورهای منطقه همچون سوریه و عراق به کمک های آنان نیاز ندارند و  تنها از کشورهایی تقاضای کمک می کنند که با آنان همسو باشد.

حجت السلام مظفری با بیان اینکه ریاست جمهور به بحث حمایت همه جانبه از حقوق ملت ها و به رسمیت شناختن آنها پرداخت تصریح کرد:  یکسال از توافق ژنو گذشته و در این توافق نامه حق ایران به رسمیت شناخته شده اما متاسفانه در این مدت 15 بار این توافق نامه با رای آمریکا دچار نقض شده و تحریم های جدید بر علیه کشور ما اعمال شده است.

دوام خانواده ها روبه کاهش است

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: امروزه متاسفانه سن ازدواج رو به افزایش و سن طلاق و دوام خانواده ها روبه کاهش است که توجه به این مهم امری ضروری است.

امام جمعه موقت اراک با تاکید بر اینکه ازدواج های پرخرج، جاده را در این مسیر ناهموار و متاسفانه جاده طلاق را هموارمی کند بیان کرد: بحث تشریفات، مهریه های سنگین و هزینه های جانبی مشکلاتی را برای ازدواج جوانان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این روزها فرهنگ ازدواج پرخرج رواج یافته در حالیکه ازدواج های کم خرج بهترین ازدواج هستند، ادامه داد: ازدواج های پرخرج، جاده ازدواج های بعدی را ناهموار می کنند و متاسفانه جاده طلاق هموار شده و جاده ازدواج ناهموار و اعلام می کنند که طلاق توافقی انجام می شود در حالی که برای ازدواج باید از همه فامیل اجازه گرفت که این فرهنگ باید اصلاح شود.

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: دین مبین اسلام به بحث سادگی ازدواج، مهریه های کم و دوام خانواده ها تاکید و سفارش بسیار دارد و در این راستا جوانان زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند و بر آداب و رسوم غلط خط بطلان بکشند.

حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه اگر جوانی با این مشکلات نیاز به ازدواج داشته باشد و این امر برای او فراهم نشود و به گناه کشیده شود، همه مسئولند گفت:  متولیان امر فرهنگ، روحانیون و خانواده ها فکر جدی برای ازدواج جوانان داشته باشند و در ترویج ازدواج آسان بکوشند.
 

کد خبر 2377946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha