مشهد - خبرگزاری مهر: مانور اطفا آتش ساختمانهای مرتفع با هدف افزایش توان نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد صبح امروز درخیابان رسالت مشهد برگزار شد این در حالی است که با گسترش ساخت و سازهای بلندمرتبه در مشهد تجهیزات این سازمان کافی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، افزایش ساخت و سازهای بلندمرتبه در شهر مشهد ضرورت  آموزش و توانایی نیروهای عملیاتی سارمان آتش نشانی را بیشتر می کند تا با وقوع حادثه در ساختمانهای مرتفع آمادگی اطفا حریق وجود داشته باشد.

نقطه ایده آل مدیریت جامع و آموزش گسترده است

مدیرحوزه دو سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد درگفتگو با خبرنگار مهردر خصوص لزوم برگزاری این مانور در ساختمانهای مرتفع اظهار کرد: شهر مشهد از لحاظ ارتفاع ساختمانهای در حال احداث روز به روز در حال توسعه و گسترش است و نیروهای آتش نشان باید مهارت لازم را در این زمینه کسب کنند.

آتشپاد سوم شادی بیان کرد: رسیدن به نقطه ایده آل قطعا مدیریت جامع و آموزش گسترده و مستمر نیروهای عملیاتی را می طلبد.

تجهیزات آتش نشانی برای ساختمانهای بالاتر از 11 طبقه کافی نیست

وی به ساخت و سازهای بلند و بالاتر از 20 طبقه در مشهد شاره کرد و گفت: این مانور نشانگر این موضوع نیز بود که تجهیزات آتش نشانی برای ساختمانهای بالاتر از 11 طبقه کافی نیست.

آتشپاد سوم شادی ارتقاء توان عملیاتی، جسمی و علمی آتش نشانان و نجاتگران را از اهداف اصلی برگزاری مانورهای مختلف از جمله این مانور چند منظوره دانست.

مانور با اعزام بیش از 30 آتش نشان از 4 ایستگاه آتش نشانی

مدیر حوزه دو سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: نجات مصدومین از ارتفاع، نجات راپل و همزمان اطفاء حریق از مصادیق این مانور چند منظور ه بود.

 وی یادآور شد:  این مانور با اعزام بیش از 30 آتش نشان از 4 ایستگاه آتش نشانی در حوزه دو عملیات به همراه 8 دستگاه خودرو اطفاء حریق و نجات با موفقیت برگزار شد.

برج سازی در شهرها ملزوماتی دارد که از جمله تجهیز سازمان اتش نشانی است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برج سازی در مشهد اظهار کرد: برج سازی در شهرها ملزوماتی دارد که از جمله تجهیز سازمان اتش نشانی برای اطفا آتش در این ساختمانهاست.

کمال سرویها گفت: البته هیچ کس نمی توان به طور کلی با برج سازی مخافت کند اما ساخت این برج ها در برخی مناطق برای مردم شهر مزاحمت ایجاد مکرده است و دیگر اینکه سازمان آتش نشانی مشهد امکان اطفا بیش از 11 طبقه را ندارد.

علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد

این هشدار کارشناسان آتش نشانی است که ساخت برج های بلند مرتبه و ساختمانهای بالاتر از بیست طبقه در پایتخت معنوی ایران در حالی ادامه دارد که تجهیزات در اطفا حریق این ساختمانها کافی نیست و با بروز حادثه این جمله مصداق پیدا می کند  که " علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد"  

...........................

گزارش : زهره رنگ آمیز