۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۵

آتشپاددوم جعفری:

آغاز به کار60 بانوی آتش نشان در مشهد/ وضعیت استخدام یک سوم آتش نشانان در خراسان رضوی مشخص نیست

آغاز به کار60 بانوی آتش نشان در مشهد/ وضعیت استخدام یک سوم آتش نشانان در خراسان رضوی مشخص نیست

مشهد - خبرگزاری مهر: همزمان با بهره برداری از دو ایستگاه آتش نشانی در مناطق کم برخوردار مشهد 60 بانوی آتش نشان کار خود را در این شهر آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ظهر دو شنبه در مراسم بهره‌برداری از دو ایستگاه آتش‌نشانی جهان‌آرا و التیمور و تجهیزات و خودروهای ایمنی از توسعه ایستگاههای آتش نشانی در مناطق کم برخوردار مشهد با راه اندازی  50 درصد ایستگاه‌ها در این مناطق خبر داد.

 آتشپاد دوم حسن جعفری اظهار کرد: فعالیت های نیروهای  آتش نشان  با بیش از 160 نوع  عملیات نشان دهنده فشار کاری و سختی حرفه آنان است.

وی با ابراز تاسف از اینکه تا کنون در کشور به سختی و حجم کار آتش نشانان توجه خاصی نشده است افزود: بلاتکلیفی وضعیت استخدامی یک سوم از آتش نشانان در خراسان رضوی گواه بر این مدعاست.

سازمان آتش نشانی مشهد با کمبود نیروی انسانی مواجه است

آتشپاد دوم جعفری تاکید کرد: سازمان آتش نشانی در استان با کمبود نیروی انسانی مواجه است و این نیروها به جای اینکه مطابق استانداردهای جهانی 24 ساعت فعالیت و 72 ساعت استراحت کنند تنها 24 ساعت زمان استراحت دارند.

وی بر سختی و فشار کار بر نیروهای فعال در آتش نشانی مشهد تاکید کرد و همچنین از احداث پنج ایستگاه آتش نشانی تا پایان سال در مشهد خبر داد.

وی ادامه داد: هم اکنون 45 ایستگاه در مشهد فعال است که استاندارد آن 60 ایستگاه است و البته در جهت تمرکز زدایی و تو جه به مناطق کم برخوردار نیمی از این ایستگاه ها در این مناطق احداث شده است.

آغاز به کار بانوان آتش نشان در مشهد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد با رونمایی از کتاب خاطرات آتش نشانان آغازبه کار رسمی  نیروهای زن آتش نشان در مشهد را اعلام کرد.

گفتنی است، در این مراسم  ایستگاه جهان‌آرا با زیربنای 501 مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد و 244 میلیون ریال  و ایستگاه التیمور در مساحتی بالغ بر 500 مترمربع و هزینه‌ای بیش از پنج میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و تجهیزات این دو ایستگاه نیز که با صرف هزینه 600 میلیون ریالی خریداری شده راه اندازی شد.

 

کد خبر 2146211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha