مانه و سملقان - خبرگزاری مهر: معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استاندار خراسان شمالي گفت: متاسفانه نرخ بهروري در دستگاه‌هاي اجرايي استان بسيار پايين است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید پورعیسی صبح دوشنبه در جمع مدیران شهرستان مانه و سملقان با اشاره به اهميت كار در دستگاه‌هاي اجرايي گفت: متاسفانه نرخ بهروري در دستگاه هاي اجرايي استان بسيار پايين است.

وی با تاكيد بر اينكه بيش از 50 درصد مشكلات موجود مالي نيست، تصريح كرد: مشكلات موجود ناشي از عدم استفاده نيروي كاري ماهر و فني است.

پورعیسی در ادامه با اشاره به شعار سال 93 افزود: با تحرك مديريتي براي آسيب شناسي دقيق و موفقيت در انجام مديريت، برنامه‌ريزي و استفاده از تمام ظرفيت‌ها مي‌توانيم با عزم ملي و مديريت جهادي كه از تاكيدات مقام معظم رهبري در اول سال بوده مهم ترين دغدغه مردم يعني اشتغال را مرتفع سازيم.

در این مراسم فرماندار شهرستان مانه و سملقان از غير استاندارد و تخريبي بودن 640 كلاس درس در اين شهرستان خبر داد.

غلامرضا عوض زاده با اشاره به اينكه 640 كلاس درسي در این شهرستان تخريبي و يا غيراستاندارد هستند، افزود: از اين تعداد 241 كلاس درس تخريبي و 399 كلاس درسي نیز غيراستاندارد هستند.

وي اظهار كرد: غيراستاندارد بودن فضاي درسي در اين شهرستان نگراني اولياء دانش آموزان را به همراه دارد.

عوض زاده به موقعيت شهرستان مانه و سملقان اشاره کرد و اضافه کرد كه مانه و سملقان در مسير تردد زائران امام هشتم(ع) و بيش از 20 ميليون مسافر قرار دارد اما نبود بيمارستان، مهاجرت مردم از روستاها و حاشيه نشيني از جمله مشكلات مهم اين شهرستان به شمار می رود.

وي هدر رفت آبهاي سطحي براي مصارف كشاورزي و نبود كتابخانه را از ديگر مشكلات مهم مانه و سملقان عنوان كرد.

اين مسئول با اشاره به اينكه شهرستان مانه و سملقان داراي شرايط اقليمي و اقتصادي منحصر به فردي است، افزود: اين شهرستان 250 آثار باستاني، تاريخي و مناطق بسيار بكر گردشگري را در خود جاي داده است.

عوض زاده اضافه كرد: عدم استفاده از توانمندي هاي موجود در شهرستان موجب عقب ماندگي آن در بخش اشتغال شده است.

فرماندار مانه و سملقان سكونت 70 درصد جمعيت شهرستان در مناطق روستايي را فاكتور مناسبي براي توليد و زيرساخت هاي رفاهي دانست و اظهار داشت: استفاده خوب از اين امكانات تاثير به سزايي در كاهش مهاجرت ها خواهد داشت.