۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۱

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی:

حوزه سرمایه گذاری و مشارکت مردمی برای توسعه استان تقویت شود

حوزه سرمایه گذاری و مشارکت مردمی برای توسعه استان تقویت شود

بجنورد- سرپرست سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان شمالی بابیان اینکه یکی از راهکارهای‌توسعه، سرمایه‌گذاری دربخش‌های مختلف است، افزود: حوزه سرمایه گذاری ومشارکت مردمی برای توسعه استان باید تقویت شود.

مجید پورعیسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه اقتصاد کشور بانک محور است، افزود: بانک‌ها مهم‌ترین عنصر بازار پولی در اقتصاد کشور و استان محسوب می شوند و خراسان شمالی نیز در بسیاری از موارد به این سمت حرکت کرده است.

وی اظهار کرد: بیتردید با گسترش بازارهای مالی، فعالیت بانک‌ها گسترده‌تر و توسعه اقتصادی نیز سریع‌تر محقق می‌شود.

به گفته وی توسعه اقتصادی بدون توجه به بانکداری و بازارهای پولی امری غیرممکن است.

وی افزود: بانک ها در حوزه سیاست‌های پولی و مالی مقاومت بیشتری دارند و دولت نیز در این زمینه تمایل و توجه چندانی به بانک ها ندارد.

پورعیسی بانک‌ها را اصلی‌ترین تامین کننده منابع مالی بخش های مختلف اقتصاد دانست و افزود: در بازار پول نهادهای مالی بانکی و غیربانکی نقش اصلی در نظام مالی، تعیین هدایت منابع به سمت تولید و ایجاد ارزش افزوده در مباحث اقتصادی را ایفا می کنند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بحث مشارکت مردمی و تامین نظام سرمایه ای در سازمان مدیریت و برنامه ریزی مطرح است، چراکه عامل تامین نظام سرمایهای بحث اوراق مشارکت اولیه و ثانویه است.

پورعیسی همچنین یکی راهکارهای توسعه استان را سرمایه گذاری در بخش های مختلف دانست و افزود: باید حوزه سرمایه گذاری و مشارکت مردمی برای توسعه استان تقویت شود.

کد خبر 2981531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha