۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۱۰

پورعیسی:

کلینیک تخصصی بیماران خاص در خراسان شمالی راه اندازی می شود

کلینیک تخصصی بیماران خاص در خراسان شمالی راه اندازی می شود

بجنورد- معاون توسعه برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان شمالی با اشاره به ساخت کلینیک تخصصی بیماران خاص در مرکز استان گفت: استانداری در این زمینه مساعدت و همکاری ویژه ای به انجمن ام اس خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید پورعیسی ظهر دوشنبه در هفتمين همايش روز جهاني ام اس كه با حضور مسئولين، خيران و بيماران در مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: انجمن ام اس در خراسان شمالی نیازمند حمایت بیشتر از سوی خیران و سرمایه گذاران است.

وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان در تابستان امسال، افزود: با برگزاری این همایش در خراسان شمالی انجمن ام اس استان باید از اين فرصت براي جذب سرمايه گذار استفاده كند.

پورعیسی در خصوص ساخت كلينيك تخصصي بيماران خاص در مركز استان نیز افزود: معاونت توسعه برنامه ريزي و اشتغال استانداري خراسان شمالي آمادگی هرگونه همكاري براي راه اندازي اين مركز را با انجمن ام اس استان دارد.

رئيس انجمن ام اس خراسان شمالي نيز در اين همايش از اهداي چهار هزار و ۵۰۰ متر زمين به همت شهرداري و شوراي شهر بجنورد به منظور ساخت مركز پزشكي بيماران خاص خبر داد.

سهيلا پيدا گفت: اين مركز اولين كلينيك تخصصي بيماران خاص در شمال شرق كشور به شمار مي رود كه طي دو سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

اين مسئول افزود: در اين كلينيك خدمات فيزيوتراپي، كاردرماني، شيمي درماني، ايزوله، دياليز، هموگرافي و ... به بيماران خاص ارائه خواهد شد.

وي همچنين از راه اندازي نمايندگي انجمن ام اس در شيروان خبر داد و اظهار داشت: درمانگاه خيريه انصار شهرستان اسفراين نيز تمام خدمات لازم را به بيماران مبتلا به ام اس به صورت رايگان ارائه مي دهد.

رئيس انجمن ام اس استان گفت: در حال حاضر ۲۶۴ نفر در اين انجمن در خراسان شمالي عضو هستند كه ۲۱۰ نفر از اين افراد را بانوان تشكيل مي دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، برابر تصویب فدراسیون بین المللی ام اس، برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ روز بیست و هفتم می برابر با آخرین چهارشنبه این ماه به عنوان روز جهانی ام اس نامگذاری شد، هدف از این کار، ارتقای سطح آگاهی افراد جامعه درباره این بیماری، مشارکت در امور خیر این افراد، فعالیت های پژوهشی و ... بود.

انجمن ام اس ایران نیز که در سال ۱۳۸۱ به عضویت فدراسیون بین المللی ام اس پذیرفته شده است، هر سال همزمان با فرا رسیدن روز جهانی ام اس برنامه های مختلفی را به منظور آشنایی و اطلاع رسانی به آحاد جامعه در زمینه این بیماری برگزار می کند.

 

 

کد خبر 2578401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha