بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی کانون توجه کارگروه بانوان استانداری را خانواده عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم نوروزیان ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه بانوان و خانواده که در سالن شماره دو استانداری خراسان شمالی برگزار شد، گفت: توجه به موضوع خانواده از مهمترین مسائلی است که در این کارگروه به آن پرداخته می شود.

 وی تصریح کرد: تقویت باورهای دینی از طریق فعالیت های فرهنگی، از عوامل موثر درتحکیم بنیان خانواده است.

نوروزیان با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی برای سست کردن بنیان‌های خانواده ها از طرق مختلف، بر ضرورت تلاش در آگاهی بخشی به خانواده ها، با محوریت زنان و مادران تاکید کرد.

معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به طرح راهبردي زنان، آن را تدوين سند برنامه اي در چارچوب ارزشها و سياست هاي كلي نظام در حوزه خانواده عنوان کرد و گفت: این طرح در راستای اجرايي کردن ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وي با بیان اینکه این طرح به عنوان نقشه راه در راستاي تحقق اهداف توسعه اي حوزه زنان تدوين شده، تصریح کرد: تحقق مفاد طرح راهبردی زنان، در گرو همت و تلاش جمعی است.

رئیس کارگروه بانوان و خانواده استان افزود: این در چهار كميته شامل کمیته بررسي وضعيت موجود، كميته تعالي فردي زن و تحكيم بنيان خانواده، كميته اشتغال و كارآفريني و كميته ارزيابي و نظارت تدوين شده است.

وی اظهار امیدواری کرد كه با تصويب این طرح و اجرای آن، پرداختن به موضوع خانواده در اولویت دستگاههای اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این نشست مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري نیز به موضوع پیش نویس اولیه سند راهبردی زنان اشاره کرد و گفت: این پیش نویس در اسفند ماه سال 92 ارائه و اصلاحات لازم نیز بر روی آن اعمال شد.

مهردخت قوپرانلو ایجاد تمرکز برای اجرایی کردن برنامه‌های حوزه زنان و خانواده را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: با تصویب این طرح کمیته های مختلف در 10 محور با حضور کارشناسان متخصص در حوزه های مختلف تشکیل خواهد شد.

وی توجه به مسایل زنان، سلامت و امنیت خانواده و اجتماع را از دیگر اهداف سند راهبردی زنان عنوان کرد و اظهار داشت: این سند طرح جامعي در حوزه زن و خانواده است كه تلاش شده است مفاد آن دربرگيرنده همه مسايل و موضوعات مربوط به خانواده و زنان باشد.

استفاده از توان و ظرفيت زنان فعال استان در برنامه های مختلف، ارتقای كمي تشكل هاي مردم نهاد و جلوگيري از موازي كاري دستگاههای اجرایی در پرداختن به موضوع خانواده از پیشنهادات اعضای کارگروه بانوان و خانواده استان بود.

برچسب‌ها