۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۰۶

نوروزیان:

صیانت از حقوق شهروندی نخستین شرط سیستم کارآمد است

صیانت از حقوق شهروندی نخستین شرط سیستم کارآمد است

بجنورد- معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی نخستین شرط فعالیت یک سیستم کارآمد است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم نوروزیان صبح چهارشنبه در در جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت، اظهار کرد: رعایت حقوق شهروندی و حریم عمومی در حفظ همدلی و وحدت در بین مردم جامعه تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان این که رضایت مردم نخستین شرط سیستم کارآمد است، با تاکید بر رعایت حقوق در بین همسایگان، تصریح کرد: این نکته مساله ای است که همواره مورد تاکید ائمه نیز بوده است.

نوروزیان اضافه کرد: صیانت از حریم عمومی و شهروندی تا اندازه ای مهم است که در مصوبه ۴۲۷ شورای فرهنگ عمومی به آن توجه ویژه ای شده و در واقع صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی نخستین شرط فعالیت یک سیستم کارآمد به شمار می رود.

وی با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی(ره) که ما نوکر مردم هستیم و مردم در نظام اسلامی ولی نعمتان ما هستند، متذکر شد: در یک نظام اسلامی باید حقوق شهروندی را در حوزه های مختلف رعایت کرد تا باعث آزار دیگران نشویم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی با تأکید بر توجه به رضایت مندی مردم در سیستم های اداری، اظهار داشت: باید علی رغم مشکلات متعددی که در دستگاه ها با آن روبه رو هستیم، رعایت حقوق شهروندی در اولویت اول کارها قرار گیرد.

وی یادآور شد: خوشبختانه خراسان شمالی در بین استان های کشور این افتخار را دارد که با وجود کمبود منابع، از برترین نیروهای انسانی برخوردار بوده ولی باید میزان تعاملات بیشتر از این شود.

علی اصغر بدیعی مقدم، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست رعایت حریم عمومی را باعث افزایش رضایت مندی در بین مردم دانست و افزود: قومیت های مختلف شیعه و سنی در کنار هم در این استان به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و مردم این استان در مناسبت های مختلف این وحدت را عملا نشان داده اند.

وی با بیان اینکه وحدت فقط در بین اقوام و قومیت ها نیست، اضافه کرد: همدلی باید در همه ابعاد و مکان ها اعم از محیط کار و بیرون نیز باشد تا باعث پیشرفت و توسعه شود.

بدیعی مقدم با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی، متذکر شد: رعایت حریم عمومی باعث افزایش رضایت مندی در بین مردم شده و در این راستا می بایست رضایت مردم در اولویت اول کارها قرار گیرد.

 

کد خبر 2460086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha