۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۴۴

نوروزیان مطرح كرد:

زیرساخت های جذب توریست در خراسان شمالی توسعه یابد

زیرساخت های جذب توریست در خراسان شمالی توسعه یابد

بجنورد- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به ظرفیت بسیار خوب خراسان شمالی در حوزه گردشگری و صنایع دستی، زیرساختهای جذب توریست در این استان باید توسعه یابد.

محمدرحیم نوروزیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خراسان شمالی به لحاظ گردشگری از ظرفیت های خوبی برخوردار است و به همین جهت برای جذب توریست و بازده اقتصادی بیشتر، باید زیرساخت ها در این حوزه توسعه یابد.

وی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را سه حوزه مناسب برای اتصال مردم با فرهنگ دانست و گفت: حوزه گردگشری سازگار با محیط زیست و صنعتی است كه به لحاظ اقتصادی می تواند برای توسعه استان موثر باشد بنابراین ضرورت دارد تا به فراهم سازی زیرساخت های این بخش توجه ویژه شود.

نوروزیان تصریح كرد: به رغم وجود برخی مشكلات، یكی از امتیازات ویژه خراسان شمالی امنیت است كه گردشگران می توانند در هر نقطه ای ازاستان بدون دغدغه اوقات خود را سپری كنند.

وی گفت: خراسان شمالی گنجینه ای از قومیت ها و فرهنگ های مختلف و فرصت بسیار خوبی برای معرفی و آشنایی مردم كشور با این قومیت ها و فرهنگ ها است و این ویژگی در جذب توریست نیز تاثیر گذار است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی با اشاره به نقش رسانه ها در جذب توریست افزود: رسانه ها با معرفی ظرفیت های گردشگری و نقاط تفریحی استان نقش خود را در جذب گردشگر به خوبی ایفا كنند تا شاهد هرچه سریعتر توسعه استان باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۸۶۷ هزار نفردر مسیر جاده آسیایی قراردارد و همه ساله میلیونها زائر، مسافر و گردشگر از این مسیر تردد می کنند.

کد خبر 2488848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha