اراک – خبرگزاری مهر: مدیر کمیته امداد امام شهرستان اراک گفت: سال گذشته 4 میلیارد و 597 میلیون و 740 هزار ریال زکات در شهرستان اراک جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عدالت بهرامی ظهر یکشنبه در جلسه شورای احیای زکات افزود: از این میزان یک میلیارد و 372 میلیون ریال زکات به صورت واریزی به حساب دبیرخانه شورای زکات شهرستان اراک و 3 میلیارد و 225 میلیون ریال زکات به صورت ثبت انتظامی جمع آوری شده است.

وی در ادامه بیان داشت: میزان واریز زکات به حساب دبیرخانه شورای زکات شهرستان اراک در سال92، 40 درصد نسبت به سال 91 افزایش داشته است.

دبیر شورای زکات استان تصریح کرد: در حال حاضر 220 عامل زکات در سطح شهرستان اراک فعالیت دارند.

رئیس شورای زکات شهرستان اراک نیز در جلسه شورای احیای زکات شهرستان اراک اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گام های بلندی در جهت احیای فریضه ی زکات صورت گرفته و باید تلاش بیشتری در فرهنگ سازی پرداخت زکات در جامعه انجام شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی پور افزود: پرداخت زکات باعث برکت و تطهیر اموال می شود و با توجه به اینکه شهرستان اراک از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است باید به فرهنگ سازی و تشویق کشاورزان برای پرداخت زکات تأکید کرد.

تشکیل کار گروه ویژه تبلیغات، تقدیر از زکات پردازان، نامگذاری برخی معابر در شهر و روستاها تحت عنوان زکات، سخنرانی ائمه جمعه در مورد زکات در خطبه های نماز جمعه و نشست هایی در مورد زکات توسط مبلغین اعزام شده در سراسر شهرستان با توجه به نزدیکی به ماه رمضان از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.