۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۲۰

مشهدی:

اجرای طرح سلامت مددجویان سالمند/ پوشش کمیته امداد از کودک تا سالمند

اجرای طرح سلامت مددجویان سالمند/ پوشش کمیته امداد از کودک تا سالمند

اراک-معاون حمايت و سلامت کميته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: طرح آموزش سلامت در دوران سالمندی در سطح شهرستان های استان و بين مددجويان بالای 60 سال زن و مرد روستايی انجام می شود.

مجيد مشهدی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این نهاد به عنوان بزرگترين نهاد حمايتی کشور در جهت شناسايی محرومان، تعيين سطح نياز واقعی و اوليه آنان و مساعدت ممکن تلاش جدی دارد، گفت: رفع محروميت این قشر از جامعه در راس اقدامات و برنامه های کمیته امداد حضرت امام است.

وی با اشاره به طرح هایی که در جهت رفع محرومیت در جامعه در حال اجرا است، افزود: پرداخت کمک های موردی به اقشار نيازمند جامعه با هدف ارائه خدمات بهينه و موثر در جهت توانمند سازی خانواده ها از اقدامات اين نهاد در حمايت از خانواده های نيازمند است.

طرح آموزش سلامت مددجويان تحت حمايت از ابتدای سال 94 اجرا می شود

معاون حمايت و سلامت کميته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه طرح آموزش سلامت مددجويان تحت حمايت از ابتدای سال 94 اجرا می شود، اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلف برای افراد زیر پوشش خود به وسعت کودکی تا سالمندی ارائه می کند.

مشهدی هدف از اجرای این طرح را بهره مندی مددجويان از آموزش های شيوه های زندگی سالم دانست و افزود: اين طرح در همه مناطق استان اجرا و مددجويان از اين آموزش ها بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: اين طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک و به همت کارگروه سلامت وتوانمندسازی، پيگيری و تلاش مستمر گروه کارشناسی سلامت در اداره سلامت و امور بيمه استان اجرايی می شود.

اختصاص بیش از2هزار قوطی شیر خشک به کودکان زیر 2 سال

معاون حمايت و سلامت کميته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی از اختصاص دو هزار و 328 قوطی شير خشک به مددجويان تحت حمايت که دارای کودکان زير دو سال و مصرف کننده شير خشک هستند، خبر داد و اضافه کرد: به هر کدام از اين کودکان تعداد 24 قوطی شير خشک پرداخت شده است.

مشهدی با بیان اینکه برای اين طرح مبلغ 400 ميليون ريال هزينه شده است، اظهار کرد: با پيگيری های انجام شده، به 97 نفر از خانواده های دارای کودکان زير دو سال اين خدمت بهره مند می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از خدمات امداد ارائه مشاوره به افراد زیر پوشش این نهاد است، اضافه کرد: در هشت ماهه اول سال جاری 18 هزار و 610 نفر به واحد پذيرش و مددکاری شهرستان ها مراجعه کردند.

معاون حمايت و سلامت کميته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه از تعداد کل هشت هزار و303 مرد و 10 هزار و 307 زن به امداد مراجعه کردند، تصریح کرد: از تعداد زنان مراجعه کننده به این واحد، هشت هزار و 361 مددجو و هزار و 946 نفر غيرمددجو بودند

مشهدی با اشاره به اینکه نزدیک به 56 درصد از مراجعين مربوط به زنان مددجوی کمیته امداد است، افزود: اين میزان حکایت از فراوانی مشکلات موجود بين زنان سرپرست خانوار دارد.

وی با بیان اینکه این امر به دليل نداشتن تمکن مالی برای رفع مشکلات مالی و معنوی است، ادامه داد: توانمندسازی خانواده ها به ویژه زنان سرپرست خانوار از مهمترين اولويت های اين نهاد در کمک به خانواده های نيازمند است.

واریز مستمری آذرماه خانواده های زیر پوشش این نهاد

معاون حمايت و سلامت کميته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه مستمری آذر ماه 39 هزار و 839 خانوار تحت حمايت کميته امداد امام خمينی (ره) استان مرکزی واريز شد، تصریح کرد: طی شش ماهه اول سال جاری 346 نفر از مددجويان شهری و روستايی دارای بيماری خاص از خدمات کميته امداد امام خمينی (ره) استان مرکزی بهره مند شدند.

مشهدی با بیان اینکه برای حمايت تغذيه ای از مددجويان تحت حمايت طی شش ماهه اول امسال مبلغ 934 ميليون ريال هزينه شده است، گفت: در طرح بهبود رژيم غذايی، بيماران خاص و صعب العلاج کمک های تغذيه ای به آنان اهدا می شود.

وی با بیان اینکه کمک های مذکور به شکل اهداء سبد غذايی متناسب با نوع بيماری فرد شامل پروتئين، کربوهيدرات و دیگر مواد غذایی مورد نیاز با سرانه 450 هزار ريال در ماه است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح  23 ميليارد و 795 ميليون و 670 هزار ريال هزينه شده است.

کد خبر 2455698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha