۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۰۸

ولیئی خواستار شد:

دانشگاه های غیردولتی ماده 20 قانون را اجرایی کنند

دانشگاه های غیردولتی ماده 20 قانون را اجرایی کنند

اراک – خبرگزاری مهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خواستار اجرایی شدن ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه از سوی دانشگاه های غیر دولتی در خصوص دانشجویان شد.

محسن ولیئی در گفتگو با خبرنگار مهرافزود: طبق ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) که در دانشگاه های غیر دولتی مشغول به تحصیل اند از پرداخت شهریه معاف بوده و شهریه این دانشجویان توسط معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) به حساب دانشگاه ها واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: این در حالیست که متاسفانه تاکنون این قانون از سوی دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی و کاربردی اجرایی نشده است و فشار این قانون بر روی دانشجویان بی بضاعت زیاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خیمنی(ره) استان مرکزی با بیان این که دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که خود را ملزم به اجرای این ماده قانونی کرده گفت: از مجموع یک هزار و 658 دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی 839 دانشجو معادل 51 درصد در دانشگاه پیام نور، 17 درصد در دانشگاه آزاد، 8 درصد در دانشگاه سراسری و 25 درصد در دانشگاه علمی و کاربردی مشغول به تحصیل اند.

ولیئی افزود: 25 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی، 22 درصد در مقطع کاردانی، یک درصد در مقطع کارشناسی ارشد، 15 نفر در مقطع دکتری و 2 درصد در حوزوی مشغول به تحصیل اند.

وی با اشاره به فعالیت شش کانون دانشجویی در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت:  در حال حاضر 550 دانشجوی تحت پوشش این نهاد عضو کانون های دانشجویی هستند.

کد خبر 2010077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha