۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۲۲

اخبار کوتاه استان مرکزی:

بافت 390 متر فرش توسط مددجویان تحت حمایت امداد شازند

بافت 390 متر فرش توسط مددجویان تحت حمایت امداد شازند

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شازند گفت: به همت مددجویان تحت حمایت امداد شهرستان شازند 82 تخته فرش معادل 390 مترمربع بافته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی مشهدی افزود : تعداد 215 نفر از مددجویان تحت حمایت در دو کارگاه تولید فرش با 170 دار قالی, تحت نظارت این نهاد مردمی به بافت فرش می پردازند.

وی صنعت فرش را یکی از صنایع دستی پردرآمد و مناسب عنوان و تصریح کرد : میانگین قیمت فروش این فرشهای بافته شده در هر مترمربع مبلغ 4 میلیون و 285 هزار ریال بوده است.

اعزام بالغ بر یک هزارو 687 مددجوی تحت حمایت به اردوهای زیارتی

رئیس اداره فرهنگی  امداد استان  مرکزی گفت:  به همت این نهاد و با کمک خیرین استان در سال گذشته بالغ بر یک هزارو 678 مددجوی تحت حمایت این نهاد به اردوهای زیارتی اعزام شدند.

ناصر ناصری دوست با بیان اینکه  از این تعداد 1330 نفر خواهر و 357 نفر از برادران بوده اند  افزود:  یک هزارو 51 مورد از این سفر ها به شهر مقدس مشهد صورت گرفته است.

وی هزینه پرداخت این سفر ها را از کمکهای خیرین در سطح استان  عنوان و تصریح کرد : برای اعزام این تعداد مددجو بالغ بر 968 میلیون ریال هزینه شده است.

مشارکت  بالغ بر 183  میلیون ریالی دانش آموزان ساوه ای در طرح احسان دانش آموزی

سر پرست  امداد شهرستان  ساوه گفت: دانش آموزان نیکوکار شهرستان ساوه در سال گذشته بالغ بر 183 میلیون ریال در طرح احسان دانش آموزی مشارکت داشته اند.

اسد ا... فراهانی  افزود: این طرح به منظور مشاركت دانش آموزان در عرصه كمك به نيازمندان جامعه و توسعه فرهنگ انفاق و نيكوكاري با همكاري سازمان آموزش و پرورش  اجرائی شده است.

وي افزود : تمامی کمکهای این دانش آموزان خیر  در پايان سال جاري جمع آوري و همزمان با هفته احسان و نيكوكاري به نيازمندان اهداء شده است.

بهره مندی 779 نفر از مددجویان محلات از آموزشهای فنی و حرفه ای
 
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان محلات گفت: در سال گذشته 779 نفر از مددجویان تحت حمایت امداد شهرستان محلات از آموزشهای فنی و حرفه ای به منظور ورود به بازار کار بهره مند شدند.

غلامعلی رفیعی افزود : بهره گیری از آموزشهای فنی و حرفه ای یک راهکار مناسب جهت  ورود به بازارکار و کاهش بیکاری در جامعه است.

ایجاد 5700 فرصت شغلی جهت مددجویان تحت حمایت

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی از ایجاد بالغ بر پنج هزارو 700 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد  در سال گذشته خبر داد و افزود :  شغل های ایجاد شده در زمینه های كشاورزی و باغداری، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، فعالیت های صنفی و معدنی و  سایر خدمات است.

محسن ولیئی تصریح کرد : بالغ برچهار هزار و 695 فرصت شغلی از طریق اعطای تسهیلات بانكی و بالغ بر یكهزار و 63 فرصت شغلی از طریق مراكز كاریابی ایجاد شده است.

ایشان در ادامه افزود : این نهاد همچنین در این مدت بالغ بر پنج هزار و 450 مجوز مشاغل خانگی صادر كرده و در این راستا رتبه برتر را در بین 16 دستگاه متولی مشاغل خانگی به دست آورده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین از بهره مندی 11 هزارو 944 نفر از مددجویان این نهاد از آموزشهای فنی و حرفه ای  خبر داد و گفت : این آموزشها به صورت کوتاه مدت , بلند مدت و استاد شاگردی بوده است .
 

کد خبر 2078149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha