۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸

مشهدی خبر داد:

واریز ۴۳ ميليارد ريال به حساب ايتام تحت حمايت استان مرکزی

واریز ۴۳ ميليارد ريال به حساب ايتام تحت حمايت استان مرکزی

اراک-معاون حمايت و سلامت کميته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: بالغ بر ۴۳ ميليارد و ۶۶۰ ميليون ريال به حساب ايتام تحت حمايت واريز و ميانگين واريز ماهانه یک ميليون و ۷۶۳ هزار ريال بوده است.

مجيد مشهدی، در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طرح اکرام ايتام با مساعدت حاميان و خيرين برای ارتقای معيشت و تکريم ايتام اجرا شده است، گفت: در طول فعاليت این طرح با استقبال بی نظير مردم خير و نيکوکار مواجه شده و اقدامات اساسی برای رفع نيازهای خانواده های ايتام مانند مسکن، تحصيل، ازدواج و درمان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون يتيمان اين استان از حمايت‌های مادی و معنوی ۱۳ هزار و ۹۳۳ حامی بهرمند می شوند، افزود: اين حاميان حمايت مادی و معنوی از دو هزار و ۷۵۱ يتيم را عهده دار هستند.

معاون حمايت و سلامت کميته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بيان اينکه اين نهاد چهار هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز و هزار و ۷۵۰ دانشجو را زیر پوشش دارد، اضافه کرد: ۸۲ هزار نفر در قالب ۴۴ هزار خانوار جمعيت حمايتی کميته امداد استان مرکزی را تشکيل می دهد.

۶۵ درصد از خانواده های زیر پوشش این نها زنان سرپرست خانوار هستند

مشهدی با بيان اينکه ۶۵ درصد از خانواده های تحت پوشش اين نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکيل مي‌دهند، اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار شامل زنان مطلقه، زنان بيوه، زنان مردان متواری، همسران مردانی که توانايی کار ندارند و از عهده سرپرستی برنمی آيند بوده و بيشترين آمار جمعيتی زیر پوشش اين نهاد را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به تغيير رويکرد حمايتی محض اين نهاد به سمت توانمند سازی فکری و اقتصادی جامعه هدف، افزود: در استان مرکزی ۱۱ هزار شغل توسط کميته امداد ايجاد شده است.

معاون حمايت و سلامت کميته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری اجاره مسکن ۱۷۶ خانوار تحت حمايت کميته امداد استان پرداخت شد، گفت: بالغ بر ۳۶۲ ميليون ريال توسط اين نهاد در بخش مذکور هزينه شده است.

مشهدی پرداخت کمک هزينه جهت تعميرات منازل مددجويی و طرح بهسازی و مقاوم سازی منازل روستايی را از ديگر اقدامات اين نهاد عنوان وضافه کرد: طی هشت ماهه اول سال جاری مبلغ سه ميليارد و ۵۱۱ ميليون ريال به حساب ۴۸۳ خانوار تحت حمايت برای کمک هزينه تعمير، تکميل و بازسازی مسکن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بهسازی ومقاوم سازی مسکن ۴۵ نفر از مددجويان از ديگر اقدامات انجام شده توسط اين نهاد به منظور کمک به خانواده های تحت حمايت بوده است.

معاون حمايت و سلامت کميته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه کميته امداد امام خمينی (ره) استان گام های ارزنده ای در اجرای طرح اکرام ايتام برداشته و توانسته خيرين بسياری را در اين طرح به کار گيرد، ابراز اميدواری کرد: با رفع نقاط ضعف زمينه حضور پر رنگ و هم افزايی دستگاه های اجرايی در جهت رفع موانع و مشكلات، خدمات مطلوبی به مددجویان ارائه شود.

کد خبر 2471380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha