۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۵۹

مشهدی خبر داد:

کمک ۵ میلیارد ریالی حامیان به نیازمندان استان مرکزی

کمک ۵ میلیارد ریالی حامیان به نیازمندان استان مرکزی

اراک-معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امدادامام خمینی (ره) استان مرکزی از کمک ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریالی حامیان در حمایت از خانواده های نیازمند زیر پوشش استان طی ۹ ماهه امسال خبرداد.

مجید مشهدی، در گفت و گو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه اکنون هزار و ۴۰۴ حامی بومی و غیربومی در قالب طرح محسنین با کمیته امدادامام خمینی (ره) استان مرکزی همکاری می کنند، افزود: این حامیان کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به خانواده های نیازمند زیر پوشش این نهاد اهدا کردند.

وی با اشاره به ۹ هزار و ۵۰ خانوار در سال ۹۳ مشمول این طرح هستند، افزود: از این تعداد اکنون هزار و۴۹۳ خانوار و سه هزار و۵۴۲  نفر تحت حمایت این طرح هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امدادامام خمینی (ره) استان مرکزی ادامه داد: حامیان سرپرستی یک یا چند خانواده نیازمند این نهاد راعهده دار بوده و ماهانه کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به این خانواده ها  اهدا می کنند.

۹۸۹ میلیون ریال در قالب طرح شفا به بیماران اهدا شد

مشهدی با بیان اینکه طی نه ماهه اول سال جاری بالغ بر ۹۸۹ ميليون ريال توسط خيرين و نيکوکاران به بيماران تحت حمايت درقالب اجرای طرح شفا اهدا شد، اظهار کرد: اين اقدامات با هدف کمک به تامين هزينه های درمانی بيماران خاص و صعب العلاج انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح شفا شناسايی بيماران صعب العلاج زیر پوشش، بررسی نوع درمان و مسير آن و برآورد هزينه های درمانی و جلب مشاركت های مردمی برای حمايت از بيماران مذكور است، افزود: با کمک های انجام شده اقدامات مطلوبی برای کمک به محرومين و نيازمندان صورت گرفته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امدادامام خمینی (ره) استان مرکزی هدايت، راهنمايی و اطلاع رسانی به حاميان خير و معرفی بيماران نيازمند زیر پوشش، جلب حمايت گروه ها، موسسات و مراكز درمانی، ارتباط با مراكز درمانی مانند بيمارستان های دولتی، خصوصی، خيريه و ساير مراكز به منظور پيگيري و درمان بيماران نيازمند تحت حمايت را از ديگر اهداف برگزاری اين طرح عنوان کرد.

وجود ۱۳ هزار و ۹۳۳ حامی در استان مرکزی

مشهدی با بیان اینکه اکنون  یتیمان این استان از حمایت های مادی و معنوی ۱۳ هزار و ۹۳۳ حامی برخوردار هستند، گفت: بالغ بر ۸۱۰ میلیون ریال برای مساعدت یتیمان استان از سوی حامیان اهدا شده است.

وی با بیان اینکه به همت حاميان بخش عمده ای ازمشکلات ايتام و محرومين رفع شده است، تصریح کرد: این نهاد تلاش می کند، با عملياتی کردن هرچه بهتر طرح محسنين آن دسته از فرزندان خانوادهای بيمار و طلاق که با مشکلات معيشتی مواجه هستند، را از طريق خيرين و نيکوکاران زیر پوشش اين طرح قرار دهيم.

اختصاص بیش از ۶۷ میلیارد ریال برای ارتقای شاخص های بهداشتی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امدادامام خمینی (ره) استان مرکزی از اختصاص ۶۷ میلیارد و ۷۴۴ میلیون و ۴۳۱ هزار ریال برای خدمات بیمه اجتماعی، بیمه درمانی وارتقا شاخص های بهداشتی مددجویان تحت حمایت استان مرکزی خبر داد.

مشهدی تصریح کرد: این مبلغ برای سرفصل هایی چون بیمه خدمات درمانی، کمک به فرانشیزخدمات درمانی، بیمه اجتماعی و ارتقای شاخص های بهداشتی توسط اداره سلامت و امور بیمه هزینه شده است.

وی پرداخت کمک هزینه جهت تعمیرات منازل مددجویی و طرح بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی را از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد و گفت: طی هشت ماه اول سال جاری مبلغ سه میلیارد و ۵۱۱ میلیون ریال به حساب ۴۸۳ خانوار زیر پوشش برای کمک هزینه تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن پرداخت شده است.

کد خبر 2485445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha