۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۴۱

طی سال گذشته/

بیش از 4 میلیارد ریال زکات در اراک جمع آوری شد

بیش از 4 میلیارد ریال زکات در اراک جمع آوری شد

اراک – خبرگزاری مهر: مدیر کمیته امداد امام شهرستان اراک گفت: سال گذشته 4 میلیارد و 597 میلیون و 740 هزار ریال زکات در شهرستان اراک جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عدالت بهرامی ظهر یکشنبه در جلسه شورای احیای زکات افزود: از این میزان یک میلیارد و 372 میلیون ریال زکات به صورت واریزی به حساب دبیرخانه شورای زکات شهرستان اراک و 3 میلیارد و 225 میلیون ریال زکات به صورت ثبت انتظامی جمع آوری شده است.

وی در ادامه بیان داشت: میزان واریز زکات به حساب دبیرخانه شورای زکات شهرستان اراک در سال92، 40 درصد نسبت به سال 91 افزایش داشته است.

دبیر شورای زکات استان تصریح کرد: در حال حاضر 220 عامل زکات در سطح شهرستان اراک فعالیت دارند.

رئیس شورای زکات شهرستان اراک نیز در جلسه شورای احیای زکات شهرستان اراک اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گام های بلندی در جهت احیای فریضه ی زکات صورت گرفته و باید تلاش بیشتری در فرهنگ سازی پرداخت زکات در جامعه انجام شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی پور افزود: پرداخت زکات باعث برکت و تطهیر اموال می شود و با توجه به اینکه شهرستان اراک از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است باید به فرهنگ سازی و تشویق کشاورزان برای پرداخت زکات تأکید کرد.

تشکیل کار گروه ویژه تبلیغات، تقدیر از زکات پردازان، نامگذاری برخی معابر در شهر و روستاها تحت عنوان زکات، سخنرانی ائمه جمعه در مورد زکات در خطبه های نماز جمعه و نشست هایی در مورد زکات توسط مبلغین اعزام شده در سراسر شهرستان با توجه به نزدیکی به ماه رمضان از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
 

کد خبر 2298844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha