بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي گفت: طي سال گذشته در این استان 362 فقره تخلف زيست محيطي انجام شد.

سيد علی اصغر مطهري در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: از مجموع تخلف هاي زيست محيطي روي داده در خراسان شمالي تعداد 159 فقره مربوط به شكار غيرمجاز بوده است.

وي با اشاره به اينكه 39 مورد تخلفات در بخش تخريب صورت گرفته اظهار داشت: اين تخلفات؛ تصرف اراضي مرتعي محدوده مناطق چهارگانه، شخم مجدد اراضي تصرفي، قطع درختان مرتعي و راه سازي و بوته كني را در برمي گيرد.

وی اظهار داشت: از مجموع 587 ميليون و 246 هزار و 560 ريال ميزان ضرر و زيان وارد شده به محیط زیست از سوی متخلفین، مبلغ 423 ميليون و 431 هزار و 220 ريال وصول شده است.

مطهري تعداد كل متخلفين را 489 نفر اعلام كرد.

مديركل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي در خصوص وضعيت پرونده هاي تخلفات روي داده در سال گذشته در استان افزود: طي سال گذشته  352 پرونده در حوزه تخلفات محيط زيست در استان تشكيل شد كه از اين تعداد 42 فقره پرونده حکم برائت، 124 فقره در جريان و 186 فقره نيز مختومه اعلام شده است.

مديركل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي افزود: مابقي پرونده ها نيز براساس تشخيص، با اخذ تعهد از متخلفین موقتا مسکوت مانده است.

مطهری با تاکید بر اینکه مهم ترین چالش و دغدغه زیست محیطی در این استان شکار بی رویه و غیرمجاز است تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست با توجه به امکانات اندک و نیروی ناکافی، نیازمند مشارکت همه مردم در حفظ و حراست از محیط زیست و گونه های حیات وحش است و نمی‌تواند این معضل را به تنهایی و به صورت ریشه ای رفع کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با ورود مردم به موضوع میحط زیست و با احساس تکلیف و مسئولیت زیست محیطی، حفاظت از محیط زیست و گونه‌های حیات وحش در این استان بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار مهر هم اکنون 49 محیط بان برای حفاظت از مناطق تحت مدیریت محیط زیست خراسان شمالی فعالیت می کنند.