۲۸ دی ۱۳۹۳، ۹:۱۰

مطهری خبر داد:

مشاهده و تصویربرداری از دو پلنگ ایرانی در پارک ملی ساریگل خراسان شمالی

مشاهده و تصویربرداری از دو پلنگ ایرانی در پارک ملی ساریگل خراسان شمالی

بجنورد- مدیر کل حفاظت محيط زيست خراسان شمالی گفت: برای چندمین بار متوالی در سال جاری دو قلاده پلنگ ایرانی در عرصه های زیستی این استان مشاهده و تصویربرداری شد.

علی اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شنبه هفته جاری يکي از عکاسان حيات وحش در هنگام گشت و عکاسي  در منطقه شکار ممنوع شاه جهان اسفراین، دو پلنگ ایرانی نر و ماده را در فصل جفت گيري حيات وحش مشاهده و از آنها تصویر برداری کرد.

وی افزود: امسال گروه هاي مختلف گردشگر با حضور در منطقه ساريگل اسفراین هم چندين مرتبه توانسته اند از پلنگ هاي منطقه تصويربرداري کنند.

به گفته مطهری مشاهده پلنگ در روز نشانگر امنیت منطقه و وجود زیستگاه بکر و مناسب برای زندگی این گونه منحصر به فرد بوده و ساریگل زیستگاه یکی از اصیل ترین و زیباترین پستانداران ایران یعنی قوچ و میش اوریال و یکی از زیستگاههای مهم پلنگ ایرانی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: در پارک ملی ساریگل گونه های حیات وحش مختلفی از جمله به پلنگ، بز و پازن، گرگ، روبا ه معمولی، گربه پالاس، سمور سنگی، سنجاب زمینی، تشی، کبک، تیهو، بلدرچین، هما، دال، سنقر، بالابان، شاهین، دلیجه، مار افعی، کفچه مار، تیر مار و... وجود دارد.

مدیر کل حفاظت محيط زيست خراسان شمالی گفت: شهرستان اسفراين داراي دو پارک ملي سالوک و ساريگل و دو منطقه حفاظت شده سالوک و ساريگل است.

کد خبر 2466983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha