بجنورد - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: تولید آثارهنری اگر با خلوص نیت و برای رضای خداوند متعال باشد، علاوه بر تاثیرگذاری کمک شایانی به جذب افراد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم نوروزیان شنبه شب در محفل آئینی فرهنگ و هنر این استان با عنوان "همنوایی هنرمندان خراسان شمالی" که در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن و با حضور مسئولان ارشد استانی به مناسبت اربعین حسینی برگزارشد، افزود: هنر مقوله ای است که به دلیل حس زیبایی شناسی، به خودی خود همه را متوجه خود می کند.

وی با بیان اینکه هنر و هنرمند با دل سر و کار دارد و دل کانون عشق خداوندی است، اظهار داشت: اگر آثار هنری از قلب نورانی خلق شود اثرگذاری بهتری خواهد داشت.

نوروزیان با اشاره به وجود دو حس دانایی و حس نیکویی در انسان و تاثیر آن در خلق آثارهنری، افزود: حس دانایی، تشخیص درست و نادرست و حس نیکویی تشخیص بد و خوب از یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم هنرمندان استان با اجرای برنامه های مرثیه خوانی، مقتل خوانی و نمایش، ارادت خود را به ساحت مقدس سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت، اعلام کردند.

در ادامه این مراسم هنرمندان با اجرای برنامه های عکاسی، نقاشی، مجسمه سازی، قرائت شعر و خوشنویسی به هنرنمایی پرداختند.

برچسب‌ها