۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۶

نوروزیان:

توسعه متوازن کشور نیازمند تربیت نیروی انسانی توانمند است

توسعه متوازن کشور نیازمند تربیت نیروی انسانی توانمند است

بجنورد- معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: توسعه متوازن استان و کشور نیازمند تربیت نیروی انسانی توانمند در حوزه های مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم نوروزیان صبح چهارشنبه در جمع ورزشکاران معلول و جانباز خراسان شمالی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون خصوصیات مردم خراسان شمالی در سفر به این استان، اظهار کرد: رهبری مردم در جمع مردم خراسان شمالی تأکید کردند که مردم این دیار از دیرباز با شور و نشاط و سرزندگی در همه‌ میدان ها حضور داشته اند.

وی اضافه کرد: مردم استان به نشاط و آماده به کاری مشهور بوده و این خصوصیات خود را در تمامی عرصه هایی که به آن ورود کرده اند، به اثبات رسانده اند.

نوروزیان با اشاره به علاقه دیرین اهالی خراسان شمالی به ورزش و تحرک از جمله ورزش های سنتی و باستانی و نیز کوهنوردی، افزود: ورزش نه تنها برای معلولان و جانبازان بلکه برای افراد عادی جامعه نیز از ضروریات بوده و می بایست همه افراد جامعه به انجام آن اهتمام داشته باشند.

وی با بیان این که در جامعه امروزی بسیاری از کشورهای جهان با کاهش از هزینه های درمان خود، ورزش کردن را به عنوان اقدام پیشگیرانه انتخاب کرده و در تخصیص اعتبارات، ورزش را در اولویت قرار می دهند، تصریح کرد: در کشور ما نیز می بایست توجه به ورزش و رفع مشکلات و کاستی های این بخش افزایش یابد.

نوروزیان در ادامه با اشاره به موفقیت ورزشکاران ایران اسلامی علی الخصوص جانبازان و معلولان در میادین جهانی و بین المللی، افزود: علی رغم فشارهای سیاسی، تهدیدها و کمبودهای موجود در این حوزه، ورزشکاران ایران در همه میادین ورزشی اراده و توان بالای خود را به اثبات رسانده اند.

به گفته وی ورزشکاران ایرانی نشان داده اند که اگر اندکی حمایت ها از آنها افزایش یافته و امکانات مورد نیاز در اختیار آنان قرار گیرد می توانند افتخارات به مراتب بیشتری را برای کشور به ارمغان آورند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: البته تجربه نشان داده اگر ورزشکاران و جامعه ورزشی و مدیران این بخش کار جمعی کرده و با همدلی و همزبانی در این حوزه تلاش کنند با وجود امکانات اندک و محدودیت ها نیز می توان به موفقیت های بزرگی در میادین جهانی و بین المللی دست یافت.

نوروزیان همچنین با اشاره به جایگاه ورزش معلولان و جانبازان در استان و کشور اظهار داشت: در بسیاری از مواقع توانمندی ورزشکاران جانباز و معلول از انسان های عادی به مراتب بیشتر بوده که این موضوع درباره ورزشکاران معلول خراسان شمالی نیز صدق می کند.

وی با بیان این که نیروی انسانی به عنوان برگ برنده کشور، همواره و در تمامی عرصه ها نقشی مهم و بی بدیل دارد، اضافه کرد: داشتن نیروی انسانی توانمند در خراسان شمالی باعث می شود این استان در زمینه های مختلف به رده های بالای کشوری دست یابد چرا که انسان محور توسعه بوده و به همین دلیل هم توسعه متوازن استان و کشور نیازمند تربیت نیروی انسانی توانمند در حوزه های مختلف است.

نوروزیان با بیان این که بخشی از نیروهای انسانی توانمند جامعه، جانبازان و معلولان هستند، افزود: باید تلاش کرد با به حداقل رساندن مشکلات و کاستی های مربوط به این افراد، زمینه استفاده بیشتر از توان جانبازان و معلولان در عرصه های مختلف کشور فراهم شود.

کد خبر 2579756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha