۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲

معاون سایسی امنیتی استاندار خراسان شمالی:

مشاغل خانگی درخراسان شمالی ساماندهی شود/ لزوم ایجاد اشتغال پایدار

مشاغل خانگی درخراسان شمالی ساماندهی شود/ لزوم ایجاد اشتغال پایدار

بجنورد - معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی بر ساماندهی مشاغل خانگی در استان به منظور حمایت از کسب و کار زنان روستایی تاکید کرد.

محمد رحیم نوروزیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر بیشتر زنان و دختران روستایی و عشایری در زمینه اشتغال و تامین معیشت با مشکلاتی مواجه هستند که باید بسترهای لازم برای رفع مشکلات آنان درجامعه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه زنان روستایی و عشایری از استعدادها و توانمندی‌های خوبی برخوردار هستند، اظهار کرد: جهت حمایت از کسب و کار این قشر و موفقیت آنان در زمینه اشتغال، بایستی مشاغل خانگی در خراسان شمالی ساماندهی شود.

نوروزیان گفت: آموزش به عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت زنان و دختران روستایی و عشایری در راستای ایجاد اشتغال هدفمند و پایدار محسوب می شود.

وی با اشاره به اقدامات موثر استانداری خراسان شمالی در راستای حمایت از زنان روستایی و عشایری استان افزود: در راستای حمایت از اشتغال این قشر تفاهم نامه‌ای بین معاونت زنان ریاست جمهوری، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش منعقد شده است.

نوروزیان گفت: زنان مهم‌ترین نقش را در تحکیم بنیان خانواده ایفا می‌کنند و از این جهت باید به آنان توجه ویژه‌ای داشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: مدیریت مسائل در زمینه تولید داخلی و مشاغل از اهمیت بالایی برخوردار است و رسانه‌ها نیز می‌توانند در توسعه فرهنگ مشاغل خانگی و انسجام بخشی به این مشاغل نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس اعلام اداره کل ثبت احوال خراسان شمالی هم اکنون جمعیت خراسان شمالی 924 هزار و 53 نفر است که از این تعداد ۴۶۴ هزارو ۳۵۸ نفر را زنان تشکیل می دهند.

کد خبر 3040031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha