بجنورد - مدیرکل استاندارد خراسان شمالی در مورد استفاده از بلوک های سقفی پلی استایرن غیر استاندارد هشدار داد و گفت: استفاده از این بلوک ها خطرآفرین و زیانبار است.

فهیمه مهمان نواز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره خطرات استفاده از بلوکهای سقفی پلی استایرن غیر استاندارد هشدار داد و افزود: مصرف کنندگان این نوع محصولات هنگام خرید باید به نشان استاندارد روی آن توجه و از محصولات فاقد نشانه گذاری و علامت استاندارد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از مواد اولیه نامرغوب و غیر استاندارد در پلی استایرن می تواند باعث ایجاد گازهای سمی و اشتعال بلوک ها هنگام آتش سوزی شود تصریح کرد: این امر می تواند درصد تخریب ساختمان را افزایش داده و خطرات جانی به همراه داشته باشد.

مهمان نواز افزود: بلوکهای پلی استایرن  سقفی از مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان بوده که با توجه به بحث سبک سازی ساختمان و وزن کمتر این فراورده در مقایسه با سایر بلوک های سقفی سفالی و یا سیمانی، به کارگیری آن در ساخت و ساز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه در تولید پلی استایرن باید از دانه های کند سوز باچگالی مناسب و ابعاد ذکر شده دراستاندارد مربوط برخوردار باشد، تصریح کرد: این شرایط از اشتعال و آتش سوزی جلوگیری می کند.

مهمان نواز اظهار داشت: این موضوع با انجام تست واکنش در برابر اتش، توسط کارشناسان استاندارد بررسی می شود.

مهمان نواز توضیح داد: یکی ازفاکتورهای  نشان دهنده مرغوبیت پلی استایرن چگالی آن است و هر چه چگالی پلی استایرن بیشتر باشد بیانگر آن است که فرآورده، عایق صوتی و دارای مقاومت بیشتری است.

وی افزود: تراکم و مقاومت فشاری و نیز ضد اشتعال بودن پلی استایرن از ویژگیهایی است که پلی استایرن مرغوب و استاندارد باید ازآن برخوردار باشد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی به مصرف کنندگان این محصولات توصیه کرد تا هنگام در هنگام خرید به نشان استاندارد روی کالا توجه کنند.