۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۱۶

اخبار کوتاه/

عدم تناسب امکانات ورزشی با نیازهای مردم در خراسان شمالی/ نشان ملی استاندارد برای آبنبات بجنورد

عدم تناسب امکانات ورزشی با نیازهای مردم در خراسان شمالی/ نشان ملی استاندارد برای آبنبات بجنورد

بجنورد - خبرگزاری مهر: انتقاد استاندار خراسان شمالی از عدم تناسب امکانات ورزشی با نیازهای مردم استان، کسب نشان ملی استاندارد برای آبنبات بجنورد و ... از مهمترین عناوین اخبار امروز این استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار خراسان شمالی گفت: فضاهای ورزشی این استان در حد خواست و نیاز مردم این منطقه رشد نکرده است.

سیدعلی اکبر پرویزی در بازدید از ورزشگاه نیمه تمام 15 هزار نفری بجنورد اظهار کرد: ورزش یک هدف راهبردی برای رسیدن به نشاط و شادابی است و باید امکانات ورزشی ما نیز متناسب با مطالبات مردم باشد.

وی اضافه کرد: باید به ورزش خراسان شمالی توجه ویژه ای شود و متناسب با رشد امکانات و فضاهای ورزشی به امر تیمداری نیز توجه شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: این استان دارای استعدادهای خوبی در امر ورزش است و از توانمندی های ورزشی استان باید در رده ملی و منطقه ای برای رسیدن به عرصه های بین المللی استفاده شود.

پرویزی با انتقاد از تاخیر صورت گرفته در تکمیل پروژه های ورزشی این استان ابراز امیدواری کرد تا پروژه های ورزشی در زمان مقرر تعریف شده در موافقت نامه، تکمیل و به بهره برداری برسد.

 کسب نشان ملی استاندارد برای آبنبات بجنورد پیگیری می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی گفت: نشان ملی استاندارد آبنبات نیز یکی از موارد در حال پیگیری است که هنوز به مرحله ابلاغ نهایی نرسیده است که با کسب این نشان، اعتبار این صنعت در کشور بیشتر خواهد شد.

محمدرضا باقری در این باره اظهار کرد: اکنون 55 واحد صنفی تولید آبنبات در این استان وجود دارد که برای 200 نفر اشتغال ایجاد کرده است و روزانه 20 تن آبنبات در کارگاه‌های تولیدی استان در بجنورد و شیروان تولید می‌شود.

وی تدوین آیین‌نامه درجه‌بندی واحدها، اصلاح روش قیمت‌گذاری و انجام مطالعات بازاریابی را که منجر به عقد قرارداد با فروشگاه‌های بزرگ پایتخت شده است، از جمله اقدام‌های انجام شده و در حال انجام خوشه صنعتی آبنبات برشمرد.

 معماری ایرانی اسلامی، مهم ترین راه حل در مسائل شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در دومین همایش استانی شهرسازی ایرانی اسلامی، توجه بر معماری ایرانی اسلامی را راهگشای مسائل و مشکلات شهرسازی در کشور بیان کرد.

علی اصغر بدیعی مقدم گفت: معماری ایرانی اسلامی به طور حتم راهگشای بسیاری از مسائل شهرسازی امروز کشور خواهد بود.

وی، توجه بر ضوابط شهرسازی در سطح جامعه و ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه و نهادهای متولی شهرسازی را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

بدیعی مقدم ابراز امیدواری کرد با برگزاری این همایش به اهداف اصلی هویت معماری ایرانی اسلامی و نتایج مطلوب آن دست یابیم.
 

کد خبر 2172670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha