۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹

عشرت آبادی:

افزایش استانداردها یکی از شاخصه های پیشرفت كشور است

افزایش استانداردها یکی از شاخصه های پیشرفت كشور است

بجنورد - عضو هیات علمی پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد ایران گفت: افزایش استانداردها یکی از شاخصه های پیشرفت هر كشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پروین عشرت آبادی عضو هیئت علمی پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد ایران، صبح یکشنبه در دوره ترویجی- آموزشی آشنایی با استاندارد سازی در بجنورد با اشاره به اهمیت اصول استاندارد سازی، افزود: استاندارد و استانداردسازی در کشور ما مقوله ای است که عمر چندانی از آن نمی گذرد و به تازگی لزوم استفاده از آن بر اقشار مختلف جامعه روشن شده است.

وی اظهار داشت: ‌انتظار می‌رود با افزایش استانداردها نظم در كشور مستقر شود و این كار نیز انجام پذیر نیست مگر با همكاری اساتید و دانشجویانی كه در آینده باید در مسئولیت های مهم این کشور نقش آفرینی کرده و چرخ اقتصاد این کشور را بچرخانند.

عشرت آبادی با اشاره به اهمیت استاندارد در زندگی روزمره مردم گفت: استانداردسازی کالاها حق مردم است و این امر باید به یک باور ملی نزد مردم تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در صورت تحقق این امر، این خود مردم هستند که نقش بازرس را ایفا و از کالاهایی که استفاده می کنند باید علامت استاندارد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر در در این کارگاه آموزشی- ترویجی که بیش از ۲۵۰ نفر ازدستگاه های اجرایی، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، مدیران کنترل کیفیت و... حضور داشتند مطابی در خصوص استانداردهای بین المللی و روش تدوین استاندارد بین المللی (ایزو)،  نحوه اجرای استانداردهای ملی، فعالیت سازمان ملی استاندارد ایران و اهمیت اصول استاندارد ساز ی مطرح شد.

 

کد خبر 2455464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha