به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نسل سوم عروسک‌های دارا و سارا، اواسط تابستان از گرد راه می‌رسند.

علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار مهر از به بازار آمدن نسل سوم عروسک‌های «دارا و سارا»، در اواسط فصل تابستان خبر داد و افزود: نسل جدید این عروسک‌ها دارای مفصل و حرکات طبیعی‌تری هستند. چشم‌های آنها نقاشی نشده و پلک و مژه دارند و می‌توانند با بچه‌ها ارتباط برقرار کنند.

به گفته مدیرعامل کانون قرار است عروسک‌های جدید «دارا و سارا» با یک لباس اولیه ارائه شوند. بعد دو حالت پیش می‌آید یا به هر استان که می‌روند متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم آنجا، لباس محلی بر تن می‌کنند یا خود بچه‌ها با کمک مادران و مربیان خود، لباس مورد علاقه‌شان را می‌دوزند و به تن عروسک‌ها می‌کنند.

حاجیان‌زاده به ضرورت وجود یک پیوست فرهنگی اشاره و بیان کرد: عروسک‌سازی یک کار تجاری است و ما تنها به تجارت فکر نمی‌کنیم. ما باید در کنار  ساخت عروسک، یک کار فرهنگی انجام دهیم و پیوستی را دنبال کنیم. به این معنی که  با نوع پوشش عروسک‌ها و نوشتن رمان و قصه و حتی ساخت فیلم و پویانمایی براساس شخصیت‌های «دارا و سارا» سبک زندگی خود را ترویج کنیم.

قرار بود عروسک‌های دارا و سارا همزمان با نمایشگاه کتاب (یعنی اردیبهشت ماه) و به تعداد محدود در برابر دید علاقه‌مندان قرار بگیرند حالا با سه ماه تاخیر از گرد راه می‌رسند. اگر برسند!