عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:آمریکا باید بداند که ایران نه تنها 34 سال بلکه اگر 340 سال نیز با آمریکا مذاکره نداشته باشد ، تسلیم نمی شود و شاید یک روزی آمریکا دست از شرارت های خود بردارد که آن روز خیلی دیر است و ایران دیگر نیازی به مذاکره با آمریکا را احساس نکند . آمریکا به نفعش است که هر چه زودتر دست از شرارت ها بردارد.

ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز در خصوص مذاکره مستقیم آمریکا و رفتارهای آمریکایی ها ، گفت: اگر آمریکا بخواهد با همان خط مشی و اهدافی که خودش تعریف کرده که البته به نفع مصالح این کشور است به مذاکرات بپردازد و بخواهد ما نیز  همان خط مشی را ادامه دهیم ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه در صحبت های رهبری نیز همین معنا وجود داشت ، بیان کرد: آمریکا باید برای مذاکره با ایران از برنامه ای که برای خودش نوشته است دست بردارد و اصول گفتگو را بپذیرد.

آقامحمدی اظهار داشت: آمریکا باید دست از تهدیدها و تحریم ها بردارد و اعلام کند در شرایط مساوی با ایران بر اساس حقوق بین الملل مذاکره کند. آمریکا باید حق و حقوق ایران را به رسمیت بشناسد .

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آمریکا از کودتای 28 مرداد به بعد احساس کرد که «آقای» ایران است و این در حالی است که باید بداند ملت ایران مهره ای به نام محمدرضا پهلوی که دست نشانده آمریکایی ها بود ، ار کشور بیرون انداختند و اکنون مردم ایران با استقلال و جمهوری اسلامی در این کشور زندگی می کنند.

وی تأکید کرد: امریکا تا زمانی که بخواهد آنچه را که برای خود نوشته در ایران اجرا کند و این ذهنیت را در بین ملت ها ایجاد کند که ایران انقلابی تسلیم فشارهای آمریکا خواهد شد، به هیچ وجه به نتیجه نمی رسد.

آقامحمدی گفت: مردم ایران هیچ گاه عزتی را که در 34 سال با سختی به دست آوردند و از آن حفاظت کردند به قیمت مذاکره با آمریکا از دست نمی دهند . آمریکا باید حقوق ایران را به رسمیت بشناسد ، تحریم ها را منتفی و اموال بلوکه ایران را بازگرداند.

وی همچنین در این باره که آیا مذاکره با آمریکا می تواند تأثیری در روند کاهش  تحریم های اعمالی بر علیه ایران داشته باشد ، بیان کرد: ما فکر نمی کنیم  با مذاکره  آمریکا تحریم ها برداشته می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما به آمریکا می گوییم اگر می خواهی با ایران مذاکره کنی باید تحریم ها را برداری . اگر آمریکا حاضر نباشد در بحث انرژی هسته ای حق ایران را به رسمیت بشناسد و نیروهای خود را پشت درهای ایران آماده برای حمله نگه دارد ، بحث مذاکره هیچ مفهومی ندارد .

وی بیان کرد: مذاکره دارای اصولی است . نمی تواند هم تهدید و هم مذاکره کرد  و تا زمانی که گفتمان آمریکا اینگونه باشد هیچ مذاکره ای در کار نیست.

آقامحمدی گفت: آمریکا باید بداند که ایران نه تنها 34 سال بلکه اگر 340 سال نیز با آمریکا مذاکره نداشته باشد ، تسلیم نمی شود و شاید یک روزی آمریکا دست از شرارت های خود بردارد که آن روز خیلی دیر است و ایران دیگر نیازی به مذاکره با آمریکا را احساس نکند . آمریکا به نفعش است که هر چه زودتر دست از شرارت ها بردارد.

وی تأکید کرد: اکنون خیلی از کشورها حاضرند در بحث تحریم ها و در مقابل ایران عقب نشینی کنند و حق و حقوق ایران را به رسمیت بشناسند و آمریکا به آنها اجازه نمی دهد. اگر آمریکا دست از این اقدامات بردارد خیلی از موضوعات حل می شود.