۲۹ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۰۲

آقامحمدی در گفتگو با مهر:

فکر نمی کنیم از طریق مذاکره با امریکا تحریم ها برداشته می شود

فکر نمی کنیم از طریق مذاکره با امریکا تحریم ها برداشته می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:آمریکا باید بداند که ایران نه تنها 34 سال بلکه اگر 340 سال نیز با آمریکا مذاکره نداشته باشد ، تسلیم نمی شود و شاید یک روزی آمریکا دست از شرارت های خود بردارد که آن روز خیلی دیر است و ایران دیگر نیازی به مذاکره با آمریکا را احساس نکند . آمریکا به نفعش است که هر چه زودتر دست از شرارت ها بردارد.

ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز در خصوص مذاکره مستقیم آمریکا و رفتارهای آمریکایی ها ، گفت: اگر آمریکا بخواهد با همان خط مشی و اهدافی که خودش تعریف کرده که البته به نفع مصالح این کشور است به مذاکرات بپردازد و بخواهد ما نیز  همان خط مشی را ادامه دهیم ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه در صحبت های رهبری نیز همین معنا وجود داشت ، بیان کرد: آمریکا باید برای مذاکره با ایران از برنامه ای که برای خودش نوشته است دست بردارد و اصول گفتگو را بپذیرد.

آقامحمدی اظهار داشت: آمریکا باید دست از تهدیدها و تحریم ها بردارد و اعلام کند در شرایط مساوی با ایران بر اساس حقوق بین الملل مذاکره کند. آمریکا باید حق و حقوق ایران را به رسمیت بشناسد .

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آمریکا از کودتای 28 مرداد به بعد احساس کرد که «آقای» ایران است و این در حالی است که باید بداند ملت ایران مهره ای به نام محمدرضا پهلوی که دست نشانده آمریکایی ها بود ، ار کشور بیرون انداختند و اکنون مردم ایران با استقلال و جمهوری اسلامی در این کشور زندگی می کنند.

وی تأکید کرد: امریکا تا زمانی که بخواهد آنچه را که برای خود نوشته در ایران اجرا کند و این ذهنیت را در بین ملت ها ایجاد کند که ایران انقلابی تسلیم فشارهای آمریکا خواهد شد، به هیچ وجه به نتیجه نمی رسد.

آقامحمدی گفت: مردم ایران هیچ گاه عزتی را که در 34 سال با سختی به دست آوردند و از آن حفاظت کردند به قیمت مذاکره با آمریکا از دست نمی دهند . آمریکا باید حقوق ایران را به رسمیت بشناسد ، تحریم ها را منتفی و اموال بلوکه ایران را بازگرداند.

وی همچنین در این باره که آیا مذاکره با آمریکا می تواند تأثیری در روند کاهش  تحریم های اعمالی بر علیه ایران داشته باشد ، بیان کرد: ما فکر نمی کنیم  با مذاکره  آمریکا تحریم ها برداشته می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما به آمریکا می گوییم اگر می خواهی با ایران مذاکره کنی باید تحریم ها را برداری . اگر آمریکا حاضر نباشد در بحث انرژی هسته ای حق ایران را به رسمیت بشناسد و نیروهای خود را پشت درهای ایران آماده برای حمله نگه دارد ، بحث مذاکره هیچ مفهومی ندارد .

وی بیان کرد: مذاکره دارای اصولی است . نمی تواند هم تهدید و هم مذاکره کرد  و تا زمانی که گفتمان آمریکا اینگونه باشد هیچ مذاکره ای در کار نیست.

آقامحمدی گفت: آمریکا باید بداند که ایران نه تنها 34 سال بلکه اگر 340 سال نیز با آمریکا مذاکره نداشته باشد ، تسلیم نمی شود و شاید یک روزی آمریکا دست از شرارت های خود بردارد که آن روز خیلی دیر است و ایران دیگر نیازی به مذاکره با آمریکا را احساس نکند . آمریکا به نفعش است که هر چه زودتر دست از شرارت ها بردارد.

وی تأکید کرد: اکنون خیلی از کشورها حاضرند در بحث تحریم ها و در مقابل ایران عقب نشینی کنند و حق و حقوق ایران را به رسمیت بشناسند و آمریکا به آنها اجازه نمی دهد. اگر آمریکا دست از این اقدامات بردارد خیلی از موضوعات حل می شود.

کد خبر 1816542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha