۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱

معاون نمایشگاه به مهر خبر داد:

آمار خریدهای الکترونیک کتاب به مرز 45 میلیارد تومان رسید

آمار خریدهای الکترونیک کتاب به مرز 45 میلیارد تومان رسید

معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه امسال کتاب تهران از خرید بالغ بر 44 میلیارد تومان کتاب توسط بازدیدکنندگان و تنها با استفاده از دستگاههای کارتخوان در این نمایشگاه خبر داد.

محمد اللهیاری فومنی معاون فرهنگی و اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر آمار فروش کتاب به صورت الکترونیک را در 10 روز این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: در 10 روز نمایشگاه تعداد یک میلیون و 268 هزار و 316 تراکنش موفق ثبت شد که مبلغ خریدهای الکترونیکی انجام شده 441 میلیارد و 622 میلیون و 445 هزار و 585 ریال بوده است.

این در حالی است که به گفته معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب، تعداد تراکنش های موفق مربوط به 10 روز نخست دوره قبل 958 هزار مورد بوده که مبلغ مربوط به آن هم حدود 28 میلیارد تومان بوده است.

اللهیاری پیش بینی کرد رقم خریدهای الکترونیک کتاب توسط مردم در این دوره از نمایشگاه و با احتساب امروز که روز پایانی نمایشگاه است، از مرز 45 میلیارد تومان بگذرد.

معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب تهران در خصوص میزان خریدهای نقدی کتاب توسط مردم هم گفت: در این خصوص باید فرمول مشخصی استخراج شود و لذا فعلا نمی توان آمار دقیقی از خریدهای نقدی کتاب ارائه کرد.

وی ادامه داد: البته این آمار احتیاج به تحلیل دارد و باید برای ما به عنوان مسئولانی که این آمار را برآورد می کنند مشخص باشد که چه مقدار از این خریدها مربوط به بخش داخلی و در این بخش هم مربوط به بخش های تابعه (عمومی، دانشگاهی، آموزشی و کودک و نوجوان) است و چه مقدار هم مربوط به بخش بین الملل. با این حال تحلیل اولیه ما این است که امسال مردم هدفمندتر کتاب خریدند و در واقع کتابهایی را تهیه کرده اند که منحصرا برای خرید آنها به نمایشگاه آمده بودند.

کد خبر 2288643

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha