۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۳۰

صیفی:

14 هزار فقره پرونده در دادسرای خراسان جنوبی بررسی می شود

14 هزار فقره پرونده در دادسرای خراسان جنوبی بررسی می شود

بیرجند - خبرگزاری مهر: رئیس‌کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: موجودی پرونده‌های استان از ابتدای فروردین‌ماه امسال تا‌کنون 14 هزار و 48 فقره در تمام بخش‌های قضایی استان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صیفی ظهر پنج شنبه در نشست قضایی قضات دادگستری و حوزه‌های قضایی تابعه خراسان جنوبی اظهار کرد: طی سال گذشته 87 هزار و 240 فقره پرونده در تمامی بخش‌های قضایی استان رسیدگی شده است.

صیفی با اشاره به اینکه استان 800 هزار نفر جمعیت داشته و در 460 کیلومتری مرز مشترک با کشور افغانستان واقع شده است، بیان کرد: خراسان جنوبی با مساحت 150 هزار کیلومتر، سومین استان پهناور کشور از لحاظ مساحت محسوب می‌شود.

وی از تولید سالانه 10 هزار تن مواد مخدر در افغانستان خبر داد و گفت: افغانستان یکی از بی‌ثبات‌ترین کشورهای دنیا است و با توجه به اینکه بیشترین حجم تولیدات مواد مخدر افغانستان از مرزهای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی وارد کشور می‌شود، باید توجه و دقت داشته باشیم.

همجواری با بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر یک بحران است

به گفته وی همجواری با مرز افغانستان یک بحران و تهدید محسوب شده چرا که مرز سیستان و بلوچستان هم‌اکنون مسدود شده و خراسان جنوبی در معرض خطر است.

صیفی به فعالیت 97 قاضی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در این مجموعه شش زن نیز کار قضاوت را انجام می دهند.

وی افزود: در حال حاضر 13 واحد قضایی در استان فعال بوده که از این تعداد نیز دو واحد دادگاه عمومی بخش، مسئول ارائه خدمات قضایی هستند.

صیفی از وجود 14 هزار فقره پرونده در دادسرای خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: موجودی پرونده‌های استان از ابتدای فروردین‌ماه امسال تا‌کنون 14 هزار و 48 فقره در تمام بخش‌های قضایی استان بوده است.

وی با بیان اینکه سه خواسته نخست پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی استان به ترتیب مطالبه وجه، دعاوی مربوط به امور خانواده و احصاء به محکوم‌به بوده است، یادآور شد: جرایم مربوط به مواد مخدر، ایراد صدمه بدنی غیرعمد، توهین و سرقت به ترتیب از جمله چهار اتهام وارده به استان بوده است.

شش زن در امور قضایی استان فعالیت دارند

معاون آموزشی دادگستری خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه از 97 نفر پرسنل دستگاه قضایی استان 51 نفر بومی و 46 نفر غیربومی هستند، گفت: در مجموع 52 درصد پرسنل دستگاه قضایی خراسان‌جنوبی بومی هستند.

محمد‌حسین قبولی با بیان اینکه در امور قضایی خراسان جنوبی 91 نفر مرد و شش نفر زن فعالیت دارند، ادامه داد: میانگین سن همکاران 21 نفر کمتر از 30 سال، 25 نفر از سنین 35 تا 30، 16 نفر 38 تا 40 سال، 12 نفر 40 تا 45 سال، 15 نفر 45 تا 50 سال و هشت نفر بالای 50 سال هستند.

وی میزان گله و شکایت مردمی از امور قضایی استان را کم دانست و گفت: مسائل مربوط به شئون قضایی با حساسیت برگزار و در این زمینه هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

قبولی با اشاره به اینکه نقش بازرسی و سرکشی در استان چشمگیر بوده است، بیان داشت: در ارتباط با مسائل قضایی، سئوالاتی در این زمینه، مشکلات مربوطه و غیره هر هفته جلسه مشاوره قضایی برگزار و موارد، مطرح، بررسی و رسیدگی می‌شود.

وی مشورت قضایی را سبب جلوگیری از بروز برخی اشتباهات قضایی دانست و گفت:دانش قضایی و اطلاعات در دادگستری خراسان جنوبی به روز است.

کد خبر 2277578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha