۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۳۶

هواپیمایی مالزی مسیر هوایی خود را از اوکراین به سوریه تغییر داد

هواپیمایی مالزی مسیر هوایی خود را از اوکراین به سوریه تغییر داد

هواپیمایی مالزی در واکنش به سقوط یک فروند هواپیمای خود بر فراز اوکراین، مسیر هوایی خود را از آسمان این کشور به آسمان سوریه تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی سقوط پرواز MH17 خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین، این شرکت هواپیمایی مسیر هوایی سوریه را جایگزین این مسیر کرد. بر این اساس پرواز MH4 این شرکت که از لندن عازم کوالالامپور بود از مسیر پیشین در اوکراین تغییر مسیر داده و از آسمان سوریه عبور کرده است.

بر این اساس مسیر جدید با هماهنگی سازمان بین المللی هوانوردی کشوری (ICAO) جاگزین مسیر پیشین شده است. به این ترتیب با تصویب استفاده از این دالان هوایی، پرواز MH4 تنها پرواز بین قاره ای است که از آسمان سوریه عبور می کند.

این در حالی است که استفاده از مسیر هوایی سوریه انتقادهایی را متوجه مسئولان شرکت هواپیمایی مالزی کرده است. در آخرین سانحه هوایی این شرکت که مربوط به پرواز MH17 می شود، 298 سرنشین هواپیمای بوئینگ 777 جان باختند.

گفتنی است در ماه مارس نیز پرواز MH370 هواپیمایی مالزی در مسیر کوالالامپور به پکن مفقود شد و پس از چند روز جستجوی بی نتیجه، خبر کشته شدن تمامی 239 سرنشین آن منتشر شد.

کد خبر 2336432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha